• The Frog

    Ni ifrån norrland som använder voksi, vad klär ni barnet i?

    Hej!

    Jag bor i Västerbotten och har just köpt en voksi åkpåse på blocket, en classic.
    Min dotter som snart fyller 1 älskar att sova ute, och om hon kommer in på det dagis vi vill så sover dom ute i vagnen hela året om, eller kanske inte om det är -25 men.

    Vad brukar ni ha för kläder på barnen i voksin, nu och när det är riktigt kallt (-15 till -20)?

               

  • Svar på tråden Ni ifrån norrland som använder voksi, vad klär ni barnet i?
  • cloudberry79

    När det är riktigt kallt, en rejäl vintermössa, vanliga kläder eller underställ samt fleecekläder. Tänk på påsen som en riktigt varm  ytteroverall. Är det inte jättekallt räcker det med en lite tunnare mössa, typ stickad, vantar och vanliga kläder.


    (M)amma
  • The Frog

    Tack för svar.
     Jag är livrädd för att mina barn ska frysa, och ibland blir är det lätt att man överklär dom i stället, och det r ju inte heller bra. Förmodligen för att jag själv verkligen ogillar att frysa. :)

  • AnkUngen85

    Min tvååring sover alltid ute. Nu är de inte så kallt, då lägger jag bara ner henne med mössa och tunna vantar! När de är som kallast, fleeceställ, vintervantar, tjockmössa. Aldrig kall! Sovit ute när de va som kallast -23. Dock under tack på en altan. Bästa åkpåsen!

  • Luella

    Ull är fantastiskt närmast kroppen. Min dotter sov ute på dagis och hon hade alltid ullunderställ och sedan fleecejacka. Fleecebyxor när det är riktigt kallt.

  • emmaa91

    Pushar på denna tråd, tycker det är jätte svårt att veta hur man ska klä bebisen i denna påse, vill gärna veta hur ni klär dem i olika köldskador allt från  0, -5, -10, -15 grader. Dela gärna med er 😊

Svar på tråden Ni ifrån norrland som använder voksi, vad klär ni barnet i?