• Itchys

    hur många gravida motionerar regelbundet?

    Jag är lite nyfiken på hur mycket och ofta alla ni gravida motionerar?
    I mitt liv är träning och motion en stor del, inte pga vikt nedgång utan pga det får mig att må bra och känna mig stark.
    Jag vill veta hur många av er som slutat träna i samband med graviditet?
    Och i sådana fall varför? Lathet, trötthet, oro??

    Jag var gift med gymet förut och flera intervall pass utomhus flera gånger i veckan, men när jag började ana att jag var gravid upphörde det, så jag började med intensiva powerwalks istället, min kondition är på topp och jag känner mig frisk.

     

  • Svar på tråden hur många gravida motionerar regelbundet?
  • Pomidor

    Jag var ju väldigt lat innan jag blev gravid, hade den sämsta kondisen man kunde ha också men det har aldrig varit ett problem eftersom jag är inte överviktig och mitt liv har inga stora krav när det gäller motion osv.
    Nu när jag är gravid försöker jag gå ut och ta en promenad minst 1gång per dag men jag har så himla ont i ryggen(och hela kroppen egentligen, men mest ryggen och höfterna) att jag klarar knappt det :/
     

  • hannis

    Jag har slutat gymma och springa pga foglossning och trötthet.

    Promenerar dock varje dag ca 60 min.

    Är gravid i vecka 22.

  • gusb

    Jag tränade allt utom löpning som vanligt (dvs gym, pass) fram till BF, bara lite lättare! För mig hjälpte det att vara vältränad både under förlossning och efteråt och jag slapp ha ont under graviditeten.

  • jemi01

    Innan graviditeten tränade jag 3-4 gånger i veckan och såg mig som relativt vältränad. Sprang milen på 45 min tex. Men fram till vecka 16 var jag ganska trött och orkade inte komma iväg till gymmet lika ofta. Blev glad om det blev 2 gånger i veckan plus att jag fick dra ner på intensiteten ordentligt. Mådde illa om pulsen gick upp för högt... Sen fick jag tillbaka lite krafter och tränar 3 gånger i veckan ungefär- gym, cykling och crosstrainingpass. Är nu i vecka 32. Men jag la av med löpningen i vecka 20. Då gick det inte längre. Blev Kissnödig direkt.. Plus att magen blev stenhård.
    Ska försöka hålla igång så länge jag orkar!!

  • 130214

    Önskar att jag kunde träna, åtmonstone promenader. Har en överjävlig foglossning som gör att jag knappt kan gå alls, än mindre röra mig mer än det absolut nödvändigaste

  • Sunshine808

    Min motion är att ta på mig byxorna på morgonen efter det är jag astrött

  • mabelle

    Första graviditeten gick jag upp en hel del, även i vätska. Blev tung och väldigt otymplig . Tränade till dess att jag kände att jag inte längre orkade. Promenerade och liknande till slutet. Den här graviditeten är jag hemma med en liten och sitter inte på kontor så jag hoppas att jag kan hålla igång längre och stanna innan vågen visar över 90 kg!

  • Itchys

    Skönt att läsa om era motionsvanor, vill veta mer från fler!

  • Lavlin

    Jag försöker träna 3ggr i veckan, 2ggr i gymmet och en gång bodypump. Har en liten hemma på 1.5 år och jobbar heltid på hemtjänsten så jag rör på mig mycket varje dag =) Är i vecka 30 och mår toppen =)

  • Itchys
    Lavlin skrev 2012-11-02 08:57:21 följande:
    Jag försöker träna 3ggr i veckan, 2ggr i gymmet och en gång bodypump. Har en liten hemma på 1.5 år och jobbar heltid på hemtjänsten så jag rör på mig mycket varje dag =) Är i vecka 30 och mår toppen =)
Svar på tråden hur många gravida motionerar regelbundet?