• Kirnah

    Candy Candy

    Animerad serie från 70-talet som jag på något vis lyckades ha på VHS som liten. Nu tycks serien stört omöjlig att få tag på. Någon som vet var man kan hitta eller rentav har gamla videoband som ligger och skräpar?

  • Svar på tråden Candy Candy
  • kajzawargh

    Ahh vilka barndomsminnen. Vi hade köpt alla VHS men givetvis hamnade allt på skräphögen vid ngn flytt. Vill gärna också veta om de går att få tag på :)

  • Feltryck01

    Hej!! Vad kul att andra känner igen candy candy! Älskade de när jag var liten! Jag och min syster var på jakt 08. Vi hittade alla förutom första och sista bandet. Sista är nästan omöjlig att hitta, eftersom den blev bannad i många länder då de tyckte att slutet var för sorgligt. Men kolla science-fiction bokhandeln i gamla stan i Stockolm, eller deras hemsida! Där lyckades vi hitta dem :)

  • Neko

    Bryr man sig inte om olagligheten så finns det ju flertalet torrents med alla avsnitt, dock inte med svensk dub om det är det man vill ha utan troligtvis originalspråk med engelska subs.

  • Miss Lee

    Hörde att de som äger rättigheterna inte vill ge ut den på dvd igen, ngt bråk... Så man kan hitta gamla versioner med japanskt tal eller ibland dubbat till andra språk än svenska, men på svenska ska de tydligen aldrig mer komma ut Sandybell finns dock at köpa på svenska, hela boxen. Den har min dotter fått!

  • sarahrebecca

    Jag har sett slutet på youtube idag. Vad har du hört om slutet? Är inte det de riktiga slutet? Åhh jag önskar att hon gifte sig så man såg med Albert!

  • Feltryck01

    Jag har hört om ett helt annat slut, som en systers vän såg på spanska, men blir jätteosäker om det stämmet nu eftersom det var sorgligare, men har inte hittat något om det. Knäppt. Får fråga henne igen.
    Själv hade jag hellre sett att hon gifte sig med Terry :(

  • Kirnah

    Oj. Så långt tror jag inte att jag såg. Jag tror jag minns att Anthony dog i en ridolycka. (Eller?) sen minns jag inte mer.

  • Feltryck01

    Ja, Anthonyyy :( men jag har lyckats ladda ner alla 115 avsnitt med engelsk text och japansk tal, om någon vill ha länken så hojta till :)

  • sarahrebecca

    Ja jag såg alla avsnitt. Men det kändes liksom som det fattades ett avsnitt. Candy förstår ju att det var Albert som var prinsen på kullen. (lite långsökt men ändå kul att hon träffar prinsen) Men kunde man inte fått se ett bröllop, en kyss eller en kärleksförklarning?? :( Kanske är det att den spanska inte heller hade alla avsnitt? Vi i Sverige trodde ju att det var slutet när vi såg candy special. Men det var ju bara det att de slutade köpa in och översätta!

    Har ni sett Rai grottpojken? Jag minns inte slutet där och har hört att det ska vara riktigt dåligt men varken mina syskon minns det eller såg dte på youtube!

  • Kirnah

    Rai laddade jag ner med svenskt tal för ett tag sedan. Var rätt lätt att få tag på men jag minns inte var.

  • Nataniel

    Har även dessa kompletta serier på vhs om någon är intresserad:

    * Silver Fang 1-4

    * Rai grottpojken 1-6

    * Sandy bell 1-10

    * Balatack 1-2

    Hör av er till min mail om ni skulle vara intresserad: natanielii@hotmail.com

    Mvh
    Daniel              

  • ChrilleL

    Hej!
    Kanske en gammal tråd, men jag har Candy Candy del 1-10 på VHS. Del 8 är fortfarande inplastad 🙂

Svar på tråden Candy Candy