• Anonym (Äcklad)

Lagade tacos - Det var blandfärs!!!!!!!!!!!!!!

Jag stod länge och gjorde hemmagjord taco salsa och gjorde i ordning tacos med massa tillbehör och tänt ljus och allt. Jag tänkte, gud vad konstigt köttet ser ut. Det ser nästan ljust ut och luktar konstigt.. Tänkte inte mer på det och blandade ihop med krydda och stekte det..

När jag och min sambo sitter vid matbordet och ska äta så håller vi på att spy när vi känner grissmaken i munnen av blandfärs, vi trodde att det var köttfärs.

Jag får kväljningar så fort jag tänker på det, jag har druckit coca cola borstat tänderna rökt cigg ALLT för att få bort eftersmaken.

Nu undrar jag; är det någon som äter den här skiten?? Blandfärs? I tacos? Det var nog det värsta jag någonsin ätit och en traumatisk upplevelse. 

• Svar på tråden Lagade tacos - Det var blandfärs!!!!!!!!!!!!!!
  • Utropstecknet

Jag äter också bara nötfärs så jag förstår besvikelsen. Dock tror jag att eftersmaken snarare sitter i ditt huvud än i gommen. Sluta tänk på det är mitt enda klena råd.

• Anonym

Var det adekvat att placera tråden under "sorg" tycker du?

• Anonym

Och du skäms inte det minsta för att lägga det här dravlet under "Sorg"?

• Längtan efter ett syskon

asså detta var det löjligaste jag läst på länge hahaha

vi äter mestadels blandfärs och ser absolut inget fel i det. håller med ovanstående, vilka smaklökar!
    Om det nu smakade så illa, är du säker på att köttfärsen inte var gammal?
    tycker absolut inte det är nått fel på blandfärs, nötfärs däremot, visst smakar bättre men uhh så torrt   

• TiAmo

Oj vilken hysteri för blandfärs.
    Inte är blandfärs så äcklig att man behöver sanera munnen efteråt.??? 

• Anonym (Äcklad)
    TiAmo skrev 2012-11-09 18:37:31 följande:
    Oj vilken hysteri för blandfärs.
    Inte är blandfärs så äcklig att man behöver sanera munnen efteråt.??? 
    Det var så äckligt att när sambon nämnde det så fick jag kväljningar. 

Sååå sjukt äckligt det hela luktade farmgris/bacon.. Usch *ryser*
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-11-09 18:37:05 följande:
    asså detta var det löjligaste jag läst på länge hahaha

vi äter mestadels blandfärs och ser absolut inget fel i det. håller med ovanstående, vilka smaklökar!
    Om det nu smakade så illa, är du säker på att köttfärsen inte var gammal?
    tycker absolut inte det är nått fel på blandfärs, nötfärs däremot, visst smakar bättre men uhh så torrt   
    För mig som aldrig ätit blandfärs förut var en enorm skillnad så jag märkte tydligt och det var inte gammalt bara sjukt gris-aktigt.

• Längtan efter ett syskon
    Anonym (Äcklad) skrev 2012-11-09 18:39:02 följande:
    Det var så äckligt att när sambon nämnde det så fick jag kväljningar. 

Sååå sjukt äckligt det hela luktade farmgris/bacon.. Usch *ryser*

För mig som aldrig ätit blandfärs förut var en enorm skillnad så jag märkte tydligt och det var inte gammalt bara sjukt gris-aktigt.

säkert på att det inte var fläskfärs? det smakar inte direkt gott + är ljusare i färgen
  • Anonym (Äcklad)

Det kanske var dåligt kött.. Eller fläskfärs. I vilket fall som helst så fick hunden äta upp det och medan vi var och städade undan så hade hunden skitit i vårat sovrum och vi fick återuppleva den där goda lukten av baconchips eller vad fan det är. Kräks

• Anonym (Äcklad)
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-11-09 18:41:54 följande:
    säkert på att det inte var fläskfärs? det smakar inte direkt gott + är ljusare i färgen
    Jo jag tror det var fläskfärs. Det var fryst och inte gammalt och stank gris/bacon.
  • Anonym (Ullis)

Jag köper bara nötfärs men har Inge problem med att ära brandförsvaret, låter galet att reagera så! Om de nu inte är så att man tex är muslim. Sen så ser man ju tydlig skillnad på bland och nötfärs, och är man så känslig som du så borde man reagera!

Svar på tråden Lagade tacos - Det var blandfärs!!!!!!!!!!!!!!