• Johansson85

    Förtvivlad, ledsen, besviken..

    Hej

    Jag och min man har en dotter på 4 år..Vi vill så gärna ha ett syskon till henne nu.. Men man ställer sig fågan varje gång man får sin mens varför går det inte =(.. Man blir lika ledsen och besviken varje gång..
    Vi har försökt att bli gravida nu i 1½ år.. Varit på utredning och allt är ser bra ut med oss båda jag har finna ägg och äl och min man har jättebra kvalitet...
    Har ätit pergotime snart i 9 månader, men det verkar inte hjälpa heller =(..
    Så nu har man nästan tappat hoppet nu..
    Vad ska man göra för att inte tappa hoppet?   
       
       
       

  • Svar på tråden Förtvivlad, ledsen, besviken..
  • LittleE

    Hej Johansson85 - lider med dig!
    Detta kanske låter jättelöjligt, men har fungerat för mig. Jag har varit allvarligt sjuk i många år med motgång efter motgång, först nu har vi efter många år kunnat påbörja ivf för att få ett barn (ett första).  Det som hjälpte mig att inte tappa hoppet var att fokusera på det som ÄR bra. Jättesvårt ibland, men om man gör det enkelt för sig går det. Skrev typ en tacksamhetsdagbok under det tuffaste året. Skrev upp tre saker varje kväll som jag var tacksam för - ibland bara att man ätit något gott, att en trevlig vänninna som man inte pratat med på länge ringt eller att det var vackert väder. När man skrivit så en längre tid är det liksom som om fokus skiftar till det som är positivt, vilket ger mer kraft till att hantera livets motgångar. Ledsen om det låter pretantiöst, men det har verkligen fungerat för mig, tillsammans med att sätta upp delmål för att lösa problemen och självklart tillåta sig att bryta ihop totalt då och då (ie menstider) för att sen komma igen med nya krafter. Hoppas det kan hjälpa dig med! Kram

Svar på tråden Förtvivlad, ledsen, besviken..