• Minza83

    ni som fått tidigt värkarbete ...hur gick det??

    jag är gravid i v32+0 idag och fick åka in för att kolla upp mig då jag hade täta sammandragningar (onda tryckande sådana ihop med mensvärk) och ctg'n visade på sammandragningar varannan minut som höll i sig upp till minuten!
    tappen var emellertid helt opåverkad, ännu?...

    hur har det varit för er???? när kom bebisen efter att det började?

  • Svar på tråden ni som fått tidigt värkarbete ...hur gick det??
  • luloli

    I v. 36+5

    Jag hade det så i min första graviditet. Första gången jag fick regelbundna, kraftiga och onda sammandragningar som inte ville ge med sig var i v23, vi fick då åka in och stoppa upp det hela med läkemedel.

    Jag blev sjukskriven ett par veckor först med order om att ta det lugnt.

    Dagen efter jag började jobba igen, i v 25 blev det likadant och vi fick tillslut åka in igen.

    Samma sak då, att med läkemedel avbryta värkarbetet.

    Jag åkte in och ut på förlossningen under en vecka och blev sedan helt sjukskriven fram till bf då man sett att tappen mjuknat och kortats till ca 1cm.

    Jag fick strikta order om att ta det LUGNT.

    Även om jag gjorde det så ficka jag ändå åka in tror jag totalt 5 ggr till för att stoppa upp värkarbetet från v 26 då jag blev sjukskriven fram till v. 36+ 5 då sonen föddes, den gången startade det med vattenavgång

    Allt gick bra, han vägde 3400g och var pigg och glad!

  • Minza83

    så jag kanske bör räkna med att föda tidigare även denna gången?

    (2a barnet kom i 36+4, hade mycket sd's då med och 2v innan sjönk magen som en sten i havet, samma vecka så kunde jag känna hur det skar i tappen vid minsta rörelse... det startade med vattenavgång även för mig hehe)...

  • kela81

    Jag hade sd från vecka 15, blev värre så fort jag rörde mig och stressade. Var sjukskriven nästan hela graviditeten. I vecka 36+1 gick vattnet och dagen efter föddes dottern. Hoppas att jag slipper samma sak denna graviditet, är bara i vecka 13 än så länge.


    ***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
Svar på tråden ni som fått tidigt värkarbete ...hur gick det??