• Maramina

    Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

    Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

    Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

  • Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Charlotte1987

    Hej! Jag har ett barn sedan tidigare född juli 2010 som blev till på första försöket. Vi började försöka till ett syskon i oktober förra året men det vill inte alls ta sig. Jag fick oregelbunden mens när jag tog ut hormonspiralen. Var till gyn mott i slutet på oktober iår och gjorde vul och lämnade prover. Vul såg bra ut, hade äl på g då. Fick order att åka hem och mysa. Ingen graviditet blev det. Fick svar på mina prover som visade låga hormoner för ägglossning. Fick prova pergotime och är idag på dag 21 och hoppas på att få ett plus på Stickan i början på december! :)

  • Prins Williams Mamma

    Hej Jag har ett barn som föddes i vecka 34+1 år 2011 har försökt nu efter missfall i mars att bli gravid igen. Men efter två försök vid ÄL så har ingenting hänt. Jag har börjat få oregelbunden mens mer och mer hade regelbunden precis efter att jag tog ut min spiral (satte in min spiral efter missfallet men tog pga komplikationer ut den 1 månad senare). Varför vill det sig inte?

  • Maramina
    Charlotte1987 skrev 2012-11-28 10:14:20 följande:
    Hej! Jag har ett barn sedan tidigare född juli 2010 som blev till på första försöket. Vi började försöka till ett syskon i oktober förra året men det vill inte alls ta sig. Jag fick oregelbunden mens när jag tog ut hormonspiralen. Var till gyn mott i slutet på oktober iår och gjorde vul och lämnade prover. Vul såg bra ut, hade äl på g då. Fick order att åka hem och mysa. Ingen graviditet blev det. Fick svar på mina prover som visade låga hormoner för ägglossning. Fick prova pergotime och är idag på dag 21 och hoppas på att få ett plus på Stickan i början på december! :)

    Hej! Vad roligt, då ligger vi ungefär samma i tid!  Vår dotter föddes i mars -10, vi började med försöken i början av augusti förra året då  jag var hos BM och tog ut kopparspiralen under pågående mens och så är jag på dag 26 idag, men ÄL kom senare den här månaden så jag ligger på ÄL+9 och BIM-5.

    Har du börjat testa än eller väntar du till BIM? Jag har svårt att låta bli testandet, är lite av en testoman, men hittills har det bara varit negativt, men så är det ju fortfarande tidigt. Jag har tempat den här månaden och hade då en tempdip på ÄL+4 och sedan höjdes tempen ytterligare så jag fick en trifasisk kurva. Hoppas att det betyder att vi lyckats, men man börjar ju ge upp hoppet efter att ha försökt så här länge.
     
  • Charlotte1987

    Nja jag vet inte när jag kan testa mig faktiskt. Hade ganska sen mens förrut och nu när jag ätit pergotime så är det stor risk att äl sker senare. Men jag hoppas att jag nyss haft det så jag kan nog inte testa mig föränn om en vecka. Har bara tre test hemma så vill inte slösa på dem så måste verkligen försöka hålla mig! Köpte 20 test i oktober som jag lyckats räcka till denna månad haha. Men jag är bra sugen på att testa redan nu fastän jag vet att det tar typ en vecka för ägget att fästa så det äg ju ingen idé att testa nu :P

  • Maramina
    Prins Williams Mamma skrev 2012-11-28 10:20:09 följande:
    Hej Jag har ett barn som föddes i vecka 34+1 år 2011 har försökt nu efter missfall i mars att bli gravid igen. Men efter två försök vid ÄL så har ingenting hänt. Jag har börjat få oregelbunden mens mer och mer hade regelbunden precis efter att jag tog ut min spiral (satte in min spiral efter missfallet men tog pga komplikationer ut den 1 månad senare). Varför vill det sig inte?
    Hej!

    Hur länge hade ni försökt innan missfallet? Och hur lång tid tog det för er med första barnet att bli gravida? Vad hade du för spiral, koppar eller hormon? Sorry för att jag bombarderar med frågor!
  • SmultronCupcake

    Fick barn augusti -11 och har sen i somras försökt med ett syskon som inte vill. 1 missfall. Första barnet blev till när det krånglade med p-pillerna. Trist när man vill och det inte går ð???

  • Prins Williams Mamma
    Maramina skrev 2012-11-28 10:42:29 följande:
    Hej!

    Hur länge hade ni försökt innan missfallet? Och hur lång tid tog det för er med första barnet att bli gravida? Vad hade du för spiral, koppar eller hormon? Sorry för att jag bombarderar med frågor!
    Det tog 2½ år att bli med min son och när jag blev gravid igen efter det så var det bara en slump inget som var planerat. Jag hade kopparspiral då jag lätt går upp i vikt av hormoner så valde därför bort hormonspiral. Du får bombadera mig med hur många frågor du vill.
  • Maramina
    SmultronCupcake skrev 2012-11-28 19:23:33 följande:
    Fick barn augusti -11 och har sen i somras försökt med ett syskon som inte vill. 1 missfall. Första barnet blev till när det krånglade med p-pillerna. Trist när man vill och det inte går ð???



    Välkommen du med hit! Men då har ni inte hunnit försöka så länge? Jag menar, man brukar ju säga att det tar i snitt sju månader att bli gravid. Fast samtidigt så förstår jag ju din frustration med tanke på att att första var en "olycka"
  • Maramina
    Prins Williams Mamma skrev 2012-11-28 21:31:05 följande:
    Det tog 2½ år att bli med min son och när jag blev gravid igen efter det så var det bara en slump inget som var planerat. Jag hade kopparspiral då jag lätt går upp i vikt av hormoner så valde därför bort hormonspiral. Du får bombadera mig med hur många frågor du vill.



    2,5 år, det är länge! Hoppas verkligen att det inte ska behöva ta så lång tid nu för er (eller för oss, för den delen). En annan tycker ju att snart 1,5 år är en lång tid! Lyckades ni då själva eller fick ni hjälp?
  • SmultronCupcake

    Nej vi har inte försökt så länge så ska väl inte klaga. Jag hade med i beräkningarna att inte ens bli gravid i år men sen när man väl blev det och det försvann så kände man sig så ivrig att bli det igen. Äl till helgen så får hålla tummarna då. Svårt när mensen är så oregelbunden

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?