• scorpiontjejen

    Billig ved???!

    Hej!

    Är ny på det här med hus, men vi ska få våran skorsten reparerad nästa vecka och tills dess ska vi skaffa hem ved. Har hört att björkved är bäst att köpa..
    Nån som vet var man kan köpa det billigt..? Och vad är billigt om man bor i Sthlmsområdet?
    Tacksam för svar.. 


  • Svar på tråden Billig ved???!
  • Klycka

    Kolla med närmsta bonde/markägare/skogsägare. på den tiden jag eldade fick min ved gratis mot att jag hjälpte till med staplingen på hans gård 2-3 gånger per år


  • Sale

    Det billigaste brukar vara att inte köpa när stockholm. Vi köpte tre kubik för 600 kr av en av mina föräldrars grannar (utanför uppsala). Den kom visserligen i hela trädstockar men efter cirka 10 timmar var allt kluvet och klart.

  • scorpiontjejen

    Oj va billigt. Ja här kostar det ca 1000 kr/m3....
    Har tyvärr inte tiden att klyva ved just nu heller då jag är hemma med en liten, och gubben jobbar med däck och har rätt mycket att göra tyvärr..
    Men känns iaf som att jag hittade nån som säljer bra ved så man inte köper nå skit. 


  • Studentpappa
    scorpiontjejen skrev 2012-12-06 15:26:28 följande:

    Oj va billigt. Ja här kostar det ca 1000 kr/m3....

    Har tyvärr inte tiden att klyva ved just nu heller då jag är hemma med en liten, och gubben jobbar med däck och har rätt mycket att göra tyvärr..

    Men känns iaf som att jag hittade nån som säljer bra ved så man inte köper nå skit. 


    Då är det ju billigare att höja elementen med så dyr ved!
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • scorpiontjejen
    Studentpappa skrev 2014-12-20 17:30:06 följande:
    Då är det ju billigare att höja elementen med så dyr ved!
    Hehe, eller gå ut i skogen och hugga ner lite själv.. :D
  • Studentpappa
    scorpiontjejen skrev 2014-12-22 10:06:51 följande:

    Hehe, eller gå ut i skogen och hugga ner lite själv.. :D


    Om det är din skog iaf, det äger väl inte så många stockholmare. Och det är väl där ved är dyrt
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • scorpiontjejen
    Studentpappa skrev 2014-12-22 13:48:20 följande:
    Om det är din skog iaf, det äger väl inte så många stockholmare. Och det är väl där ved är dyrt
    Näe... inte så mycket min skog... 
    Men det hade blivit bra träning, haha. Finns väl inte så mycket skog här ute heller för den delen.. speciellt inte sen när det eventuellt ska byggas bostäder i närheten :-S.
Svar på tråden Billig ved???!