• Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vem är du i hemmet?
  • mrsStatham

    Jag skulle kalla till familjemöte till samtliga händelser.
    Vi vuxna turas om att vara ordförande och föra protokoll. Detta protokoll uppförs absolut senast ett dygn efter mötet och ges till samtliga i familjen direkt i handen och hängs upp på toalett och badrum. 
    Ett protokoll lämnas också i köket som alla måste skriva under att de läst. Den som inte skrivit under när nästa möte hålls får böta 200kr och gå och lägga sig en timme tidigare varje kväll tills nästa möte hålls.
    De 200 kronorna läggs i familjens gemensamma "nöjeskassa"
     


    Bara två saker är oändliga
  • Lufsan
    Fiona M skrev 2012-12-09 21:13:22 följande:
    varför finns inga alternativ där de båda vuxna kommer överens?
    Precis! Det undrar jag med. Jag hade gärna röstat på att man tillsammans med partnern kommer överens. 
    Barnen har inget med bilköp att göra eller om min sambo ska få köpa en läskmaskin eller ej.  
    En dag i sänder.
  • Cogito ergo sum

    Hade velat ha fler svar..skulle inte köpa läskmaskin då det är onödigt.  tex

  • Doofie

    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 4 möjliga, du har försökt 1 gånger.


    Quizet har tagits av 69 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 1 rätt.


    Rätta svar Din familj ska bestämma bil. Du... Argumenterar starkt för min åsikt. Jag ska ha den där bilen! :) Min respekktive får väl bestämma, det bryr jag mig inte om. Familjen bestämmer gemensamt, barnen ska ju också ha bilen.     Din respektive vill köpa en exempelvis läskmaskin, vad säger du? Jag kanske säger nej... Måset ju kolla upp pris och info först. Ja det kan vi väl göra, visst. Om barnen vill, och om det verkar vara en bra grej.     Barnet vill ha märkeskläder, vad säger du? NEJ, det har vi inte råd med, fy! Jovisst, om jag har pengar över denna månad Njaa, om barnet vill.... Vi får ta ett gemensamt beslut senare.     Ditt barn vill tänja på gränser om utgång m.m. Hur går du tillväga? Jag säger ett starkt JA/NEJ, barnet är för ltet/barnet är redo nu "Fråga din far/mor" FAMILJEMÖTE!    
  • Stårschan

    Märkliga alternativ, men jag förstår att det inte är lätt att slänga ihop ett bra quiz.

    Bil - jag och maken skulle bestämma gemensamt. Barnen skulle inte bli tillfrågade.
    Läskmaskin - det har mer att göra med om vi har plats för den, eller liknande. Ekonomin räknar jag med att han har koll på. Barnen blir inte tillfrågade.
    Märkeskläder - För osannolik frågeställning. Blankt nej från båda föräldrarna om det inte är grejer som ska hålla lääänge - typ vandringskängor.
    Tänja på gränser - familjeråd. Är man tillräckligt gammal och förståndig för att kunna argumentera för sin sak och ta ökat ansvar så har man gjort sig förtjänt av ökad frihet.

  • yodi
    Lufsan skrev 2012-12-22 19:18:27 följande:
    Precis! Det undrar jag med. Jag hade gärna röstat på att man tillsammans med partnern kommer överens. 
    Barnen har inget med bilköp att göra eller om min sambo ska få köpa en läskmaskin eller ej.  
Svar på tråden Vem är du i hemmet?