Mekarskryt!
Idag åkte jag till opus för efterkontroll, rent och städat var det måste jag säga och trevlig personal.
I helgen har min golf fått lite kärlek
Har bytt samtliga högtalare i bilen. Den fick en ny huvudenhet och två steg och imorn
är baslådan klar. Denna vecka ska jag byta alla fjädrar, byta drivaxelknut bak höger inre som är glapp
och ställa framvagnen. Skulle gärna ställa bak med men den är inte justerbar
Ny bakruta ska den få med, för jag hade sönder den gamla när jag skulle ta ur torkarmotorn. Wvs jävla skit system men bakrutetorkaren i rutan. Den demonterbara dragkroken har fått sig en omgång med och är nu mer som ny.
Har idag bytt lysen, blinkersglas och huv på min gamla 900t16. Nu ska hon få ett nytt avgassystem och besiktning sen ska hon säljas.
Golfen min har fått nya bussningar till krängningshämmaren i fram och ny fönsterhissmekanism i förardörren som paja. Stereobygget i golfen är helt klart det med. Nu ska det bara ställas in ordentligt. Vill inte göra det hemma då alla grannar inte gillar allt för hög musik hehe.
Håller på och rensar i garaget med så man kan få in Viggen och riva motorn igen och se vad som går att rädda.
Vet att en kolv har rasat men inte varför. Gissar på att ettans spridare hakat upp sig vilket i sin tur gjort att ettans cylinder gått tort och spikat sönder kolven. Den går på etanol vilket gör den extra känslig för spikningar.
Viggen har jag stora planer för Den ska få en ordentligt fixad top och massa godis Vad sägs som Nira 7+, Holset HX35, extraktorgrenrör, extern wategate, dubbla 16mm soppa ledningar från en cathtank större spridare modifierad fuelrail + massa runt omkring. Har även en Tractive växellåda på gång så det kommer bli skojigt när hon är klar. Siktar på ca 650hk och 800Nm
Har även blivit erbjuden ett R32block och turbokonverteringskit till golfen vilket skulle ge den ca 450hk men det känns dumt att bruksbilen ska spåra iväg den med.
Sorry för oredan i texten men är kass på det här med att skriva.
Höggravid här så garaget får tyvärr vänta. Meeen när våren och värmen kommer blir det till att riva lite Saab 9-5. Jag bytte turbo och vevhusventilation på min i vintras så den pinnar på så fint nu, gick igenom besiktningen. Dock bör jag byta bromsskivor bak till nästa år, men det är piece of cake.
Sambon köpte oxå en Saab 9-5 i somras och den låter lite jobbigt. Så det blir till att riva den och byta hydrauliska lyftare på den stackarn.
På T5:an fyllde jag på olja i helgen och det är ungefär det jag orkar med just nu.
Igår böt jag bromsskivor och klossar fram och justera handbromsen på min fasters 93a.
Ett jobb som i vanliga fall tar ca 30min. Igår tog det 2h skivorna satt som fan. Alla skruvar släppte fint men
skivorna satt fasst på navet. Hade ingen slägga så 5-56 och spett och en yxa som jag hitta.
Skivorna släppte inte först dom sprack :-S
Gjorde rent ordentligt och fetta in alla ytor så nästa gång ska det släppa utan problem.
Har även fått igång polarens Bmw E36turbo som står hemma hos mig
Go sång i den. Dock havererade remhjulet på spännaren då den stått lite länge. Men det är snabbt bytt.
Ska snart orka ta tag i Viggen med. Den ska ju vara hel till Orsa i vinter och ska ju bygga om soppasystemet
så börjar snart bli lite kort om tid. Men har jag tur så blir jag miljonär i Vegas när jag åker dit i slutet av oktober.
Golfen min har skött sig exemplariskt sen jag bytt allt som vart trasig så peppar peppar......
Jag byter olja i min lådor samt diffar var 1000e mil. 500mil får motoroljan gå.