• 78an

    World of Shape - har du provat?

    Jag är lite nyfiken på WoS. Har du provat? Lyckades du isåfall hålla vikten efter den där månaden? Åsikter om det i allmänhet?

  • Svar på tråden World of Shape - har du provat?
  • Tesselajnen

    Jag har varit med i det, körde oktober...

    I efterhand så inser jag att jag hade kunnat lägga de 500 på något roligare och istället googlat fram ett deff schema för kost och även träning. Deras upplägg är extremt enkelt och även fast de försöker få det att låta som att man får mycket stöd och info via blogg och FB så är det väldigt enformig sådan.

    Deras blogg uppdateras varje dag (varje månad) med exakt samma inlägg, inget nytt inget som ger en känslan att de faktiskt finns där som stöd. Visst svarar de på kommentarer då och då, men långt ifrån alla.

    Jag minskade 4 cm i midjan... 10 slag/minut på pulsen och hmm, nu har jag glömt hur många kilo jag gick ner.... Men en Google-sökning hade kunnat hjälpa till minst lika bra och det finns gratis träningsforum där man kan få mycket mer stöd.

    Så well, nej... Jag rekommenderar det inte även om jag fick resultat av att vara med :)


    Kilo för kilo ska bort! ~ fran100till60.blogspot.se/ ~
  • 78an
    Tesselajnen skrev 2012-12-13 22:41:55 följande:
    Jag har varit med i det, körde oktober...I efterhand så inser jag att jag hade kunnat lägga de 500 på något roligare och istället googlat fram ett deff schema för kost och även träning. Deras upplägg är extremt enkelt och även fast de försöker få det att låta som att man får mycket stöd och info via blogg och FB så är det väldigt enformig sådan.Deras blogg uppdateras varje dag (varje månad) med exakt samma inlägg, inget nytt inget som ger en känslan att de faktiskt finns där som stöd. Visst svarar de på kommentarer då och då, men långt ifrån alla.Jag minskade 4 cm i midjan... 10 slag/minut på pulsen och hmm, nu har jag glömt hur många kilo jag gick ner.... Men en Google-sökning hade kunnat hjälpa till minst lika bra och det finns gratis träningsforum där man kan få mycket mer stöd.Så well, nej... Jag rekommenderar det inte även om jag fick resultat av att vara med :)
    Kilo för kilo ska bort! ~ fran100till60.blogspot.se/ ~

    Tack för svaret! Jag har läst en del negativt om WoS, men är ändå nyfiken på hur det har fungerat för er som provat. Jag får ta mig en funderare på det här, kanske är så att jag kan lägga upp en plan med träning och kost med hjälp av någon i min närhet som är duktig på det, istället för att anlita WoS. Tack!
  • Annnanym

    Jag kör nu, under december månad. Tränar mycket utöver deras träningsprogram och har ändrat en del i övningarna för att det ska passa mig och min vardag (jobbar som instruktör och det blir 5 - 6 konditionsapss i veckan bara där), äter inte efter deras recept men går efter antal kalorier som de rekommenderar. Mest för att få en spark i baken och för att se hur mycket som faktiskt kan hända på en månad. Två veckor kvar idag och det är redan stor skillnad. För min del, värt varje öre, och det är med stoooor nyfikenhet jag längtar till 1a januari när jag får fota mina efter-bilder och jämföra med bilderna som vi tog för en månad sedan. 

    Jag tror ju att om man signar upp sig för något är det lättare att hålla sig till det. Är man med i FitnessFighten så ska bilder efter en månad läggas upp, och vem vill ha misslyckats på dom? Är jag inte med är det ingen annan än jag som vet att jag misslyckats ifall jag faller tillbaka. För mig är det lite som att ha någon som flåsar mig lite i nacken (förutom min sambo då, som även är personlig tränare )

    Något annat positivt är att jag fått mer koll på vad jag stoppar i mig. Hur mycket ÄR egentligen 100 gram keso, lax, äpple??? Min köksvåg är numera min kompis! 

    Kör på, tycker jag! En månad, fullt ös!  

  • Girlfriend

    Kostschemat var under all kritik tycker jag! Man fick ändå hålla koll själv (räkna kalorier) för annars låg man alldeles förlågt i jämförelse med deras rekommendation. Träningen var alldeles för enkel. Nej, precis som Tesselajnen skrev; lägg pengarna på något vettigare!

    deras upplägg:

    *Ät 1500 kcal varje dag, typ 1 näve kolhydrater (ris/pasta/potatis) till varje måltid, 150g kött och resten grönsaker. De rekommenderar mycket knäckebröd (som f.ö. höjer blodsockret snabbt), väldigt fettsnålt! Man ska äta så "ren" mat som möjligt samtidigt menar de.

    *Träna 1h om dagen då du varvar kondition med styrka. Ex. värm upp 10-20 min. Kör 3 enkla styrkeövningar 15*2 repetitioner, kontition 10 min, ytterligare 3 enkla styrkeövningar 15*2, 10 min kondition och så 3 övningar till. Det var vääääldigt enkla övningar, typ knäböj, plankan o.s.v.

  • Lyckligajag78

    Tyvärr var WoS inget för mig. Jag körde en månad som järnet, men har nu inte tränat på 10 mån. Jag tror att jag nog inte är den ende det inte funkat för. För mig var det katastof att köra så strikt. Jag är skitledsen att det inte funkat, att allt bara sket sig och inget kunde hållas efteråt.... 
    Jag skulle hoppat på halvårsprogrammet men det blev inget av det.
    Nä, wos tummen ner Obestämd 

  • bellamer

    Mitt råd, håll dig borta från dem det kommer kosta dig dyrt.


    Dålig hemsida, dåligt kostschema, dåligt träningsschema, amatörmässig kundservice. De har lurat mig på 700 kr och vägrar se över vad som felat på deras hemsida och skyller allt på mig.


    När jag sagt åt dem att de får behålla mina pengar bara de slutar dra mer pengar från mig, fortsätter de maila och vara otrevliga. 


    Leta vidare är min rekommendation

Svar på tråden World of Shape - har du provat?