Inlägg från: Akinna 77 |Visa alla inlägg
  • Akinna 77

    Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.

    Hej!

    Jag hoppar in här! Jag är 30+ med en snart tvåårig son, vi har försökt att göra ett syskon sedan i somras. Det tog lång tid för oss att bli gravida med sonen så jag känner att jag började försöka med negativ inställning, typ "det här kommer nog inte att gå" redan från början. Nu när det inte händer något känns det lite som ett straff för min negativa inställning. Jag önskar verkligen att det var så lätt att "sluta tänka på det så mycket och slappna av" som välmenande människor tycks tro!
    Nu har jag iaf bestämt mig för att försöka tänka positivt, ska tvinga mig själv till det tills det blir en vana :) 

     

  • Akinna 77
    Anceka m D skrev 2013-01-09 09:47:18 följande:



    Välkommen! Jag tänkte inte så från början, men nu gör jag det - att det inte kommer bli något syskon för att det inte kommer funka. Vi går in på försök 7 nu.
    Ibland tänker jag att jag använder pessimism som ett sätt att försöka skydda mig lite, att jag omedvetet tänker att jag inte kommer bli lika besviken om inget händer ifall jag förväntar mig det värsta. Skitdumt för jag blir precis lika besviken och ledsen varenda jäkla månad. 

    Oh well, nya tider nya tag! Ska köpa ägglossningstest när lönen kommer tänkte, känner mig lite osäker på om jag verkligen har ägglossning varje månad. 

    Håller tummen för ert sjunde försök! 

     
  • Akinna 77
    Lilla kakan skrev 2013-01-09 10:38:01 följande:
    Akinna & Anceka: Tar det värsta av er approach ock kombinerar Kände redan från början & känner bara starkare och starkare att det förmodligen kommer ta ett bra tag. Inte så att jag inte tror det kommer gå, men känner att det kommer dröja. Min man har hela tiden trott att det skulle gå blixtsnabbt (som med sonen) så jag känner mig lite ensam i mitt pessimistiska perspektiv. Men jag känner som du Akinna att jag kanske skapar en självuppfyllande profetia (helt orimligt och ologiskt och knasigt såklart!) så borde också skärpa mig! Inte så att jag är deppig, mår dåligt eller oroar mig - men känner mig negativ, om ni hajar

    Testade neg igen i morse (cb testa tidigt, morgonurin) på äl+11 så här dyker nog mensen upp framåt helgen. Förra månaden var min mens sen 3-4 dagar. Det var riktigt jobbigt! Så ska försöka hålla mig från att testa mer åtminstone till efter helgen om den blir sen igen. Så nästa månadsskifte blir försök nr. 6. (Ingenting, jag vet!!!)

    Hur gör ni med vänner & familj, berättar ni? Har flera vänner som frågar konstant, och vänner som berättar att de försöker. Men jag bara säger att vi avvaktar säkrare jobb eller bättre ekonomi osv. Hade jag haft en mer positiv inställning så hade jag kanske vågat outa mig. Men vill inte sitta där när de blir gravida och känna att de vet att vi också försöker. Vill inte de ska tro att jag blir avis (vilket kanske en liten del av mig blir) och dra sig för att berätta, för jag blir ju verkligen superglad när andra runt om oss lyckas få till det! Vill inte de ska känna att det blir en sån där "tävlingsgrej". Så jag håller tyst än så länge även om det också känns lite dumt. Klurigt det där

    Måste skärpa mig med resten av tillvaron också! Har låtit dessa syskontankar ta bort fokus från att ta hand om mig själv, tycker att så länge jag inte blir gravid så är det meningslöst. Superdumt. Så det är mitt mål från nästa mens. Ta itu med vardags-hälsan. Och så har jag mailat min bm om cellprover, koll av sköldkörtelhormoner och lite annat. Känns bra

    Kram på er alla & ursäkta långa inlägget (var skönt skriva av sig lite)
    Klart du ska skriva av dig! Vi vet ju precis hur det känns :)

    Ja gud, folk frågar oss hela tiden..det började när min son var ca 6 månader och frågorna kommer oftare och oftare ju äldre han blir! Jag brukar svara att vi inte har bestämt oss ännu, att vi inte är riktigt säkra på att vi vill ha ett barn till. Jag har 3 nära vänner som väntar nummer 2 och ska föda snart. En annan som precis fått nummer 2 och en tredje som ska börja försöka till våren.  2 av dom som ska föda snart fick sitt första barn samtidigt som vi fick vår son. Jag tycker ärligt talat att det är skitjobbigt, jag är inte missunnsam men nog tusan är jag avundsjuk! Det verkar som att "alla" andra bara behöver titta på varandra så blir de gravida!  Jag vet inte om jag kommer börja berätta att vi försöker..för dom närmaste vännerna kommer jag nog göra det så småningom. 

    Min svärmor gav förresten min son en "att få ett syskon" bok i julklapp. Jag gömde den när vi kom hem. Orkar liksom inte sitta och läsa den för honom samtidigt som man längtar. Hon vet inte att vi försöker och jag vet att hon vill ha fler barnbarn men det kändes ändå lite onödigt, som en pik typ. Min man blev skitsur. Hon kommer definitivt inte få veta att vi försöker, kan bara tänka mig pressen.. 

    Jag måste oxå ta tag i vardagshälsan!  Vi kan stötta varandra i det också! :)

    kram! 
  • Akinna 77

    Lilla kakan,håller tummarna för att du testade lite tidigt och att du får resultatet vi alla önskar oss nästa gång du testar!

    Vi har precis avslutat bebisverkstaden för denna gången, ingen aning om vi prickade in ägglossningen eftersom min mens är så himla oregelbunden. Funderar på att köpa ägglossningsstickor till nästa gång.. Jag måste även bli bättre på att skriva upp vilket datum jag fick mens så att jag har större chans att räkna rätt :) 

    Och ja Cuppies, MYCKET lättare att få till det under ältidspressen innan man fick barn! Skrattande

    Usch, det är med att tänka positivt alltså..det går verkligen fram och tillbaka för mig! Jag går runt och tänker att nu ska vi minsann lyckas, fantiserar glatt om att berätta för familj och vänner om det positiva resultatet och tycker att jag känner mig glad och hoppfull..men sedan kommer jag på mig själv med att sitta och vara smyg-pessimistisk! Kollar på bebiskläder och tycker synd om mig själv..seriöst! Blir så trött på mig själv! 

    Måste sluta tänka på det så mycket, tur att jag jobbar rätt mycket den här veckan, är ny på jobbet så jag har inte tid att tänka på så mycket annat än själva jobbet när jag är där Glad
     

  • Akinna 77
    ÄnglaMini skrev 2013-01-14 21:25:10 följande:
    Anceka m D: inte bra :( ringde labb vid 9 och inget av våra ägg hade klarat upptiningen, så jag har gråtit och gråtit och gråtit........
    Åh nej, vad tråkigt! *kram* 
  • Akinna 77

    Säger hej och välkomna till dom nya som tillkommit sedan jag in kikade sist *vinkar*

    Jag fick min mens igår, tre dagar tidigt så mitt hopp om att vi kanske lyckats den här gången fick sig ett abrubt slut, kanske lika bra.. Är mensen sen blir man ju så himla besviken när den väl kommer. Iof blev jag ju väldigt besviken nu oxå. Deppade som fan under gårdagen och på förmiddagen idag men nu känner jag att det är dags att gå vidare och fokusera på nästa ÄL :) Ska nog fanken köpa ÄL-stickor den här gången! 

    Nu håller jag tummarna för Cuppies istället!

     

  • Akinna 77

    Cuppies: Grattis till plusset! Det kommer säkerligen bli starkare om några dagar Solig

    Jag pendlar mellan optimism och pessimism/uppgivenhet, det svänger ofta och snabbt..tänker som sagt köra med ÄL-stickor nästa gång men om vi inte lyckas då tar vi nog ett uppehåll i några månader. Jag börjar bli lite väl besatt känner jag, känner så väl igen tecknen från åren då vi försökte bli gravida första gången. Tänkte försöka satsa lite på mig själv istället, kanske gå med i Viktväktarna..börja motionera lite mer.. 

    Anceka m D och Lilla Kakan: håller tummarna för en riktigt fertila ägglossningar! Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

    Blifyra: hur går det för dig? 

  • Akinna 77

    Cuppies: håller tummen hårt inför ditt nya test imorgon! 

    Själv har inget att rapportera..mensen är slut sedan ett par dagar, vi har redan börjat jobba lite (blev inga äl-stickor den här månaden) men allt kompliceras av att jag jobbar flera nätter nu vilket gör det svårt att få till det på vardagarna. Vi får se hur det går..

    Jag borde nog också kolla upp mig men jag drar mig för det. Är tjock och oavsett vad jag söker för i vårdsammanhang brukar svaret bli "gå ner i vikt" och sedan vill dom liksom inte kolla upp något annat. Även fast jag vet att jag måste gå ner i vikt skulle det vara skönt om någon tog en på allvar och ändå kollade dom saker som kan kollas utan större besvär. Kanske borde jag söka iaf och stå på mig ifall dom försöker skicka hem mig tomhänt :)  

    Hmm..jag har lite dålig kolla känner jag, vilka här är det som väntar på BIM nu?  

  • Akinna 77

    Lilla Kakan: Jag är precis likadan vad gäller information! Jag vill veta så mycket som möjligt, när var gravid läste jag på om ALLT, inklusive vad som kan gå fel. Folk tyckte att jag var helknasig och undrade varför jag ville skrämma mig själv, men mig skrämmer det inte. Tvärtom känner jag mig tryggare ju mer jag vet, jag tycker om att känna mig förberedd (sedan är man kanske inte förberedd i allafall om något händer men..). 
    Håller tummarna för att det inte trillar in någon mens för dig den här månaden utan att det blir ett härligt plus istället  Solig

    Lyckobubblor: Trist att mensen kom! Men som sagt hellre tidigt än sent.. *kram*

    Blifyra: Jag förstår precis hur du känner, jag känner på samma sätt! 

    Anceka m D: Grattis i förskott! Tummen hålls hårt för att du får ett plus i födelsedagspresent! {#emotions_dlg.flower} 

  • Akinna 77

    Vi lyckades bara få till det EN gång under denna ägglossningen..och jag tror egentligen att det var för tidigt. Fan oxå. Först jobbade jag natt och sedan blev jag sjuk. Känns så himla trist! Bläää! Känner mig uppgiven på allvar nu..

    Ojoj, jag behöver verkligen avgifta mig vad gäller socker! Har ätit alldeles för mycket sött länge nu..kanske skulle ta och fokusera på det istället för bebis ett tag. Hade ju ändå tänkt ta en paus ifall det inte tog sig den här gången och..det lär det ju inte gjort. 

    Lilla kakan: jag håller tummarna för att det är graviditetssymtom denna gången! Och att testet du tog var negativt för att det var lite tidigt bara.. 

    Greeneyes: *kraaaam* och unna dig att ligga på soffan! Ibland behöver man gå i ide en stund, så är det bara.. 

    Anceka m D: *kraaam* till dig oxå! Känns det bättre idag? 

Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.