• Evig kärlek

    Hur går ett avbrytande till?

    Efter att ha hoppats och längtat att det skulle bli bättre med bebisen sedan v 12 måste vi nu inse att det är över. Vår lilla tjej har Turners syndrom och vid varje ultraljud har det bara blivit värre och värre. Hon är nu väldigt svullen runt hela kroppen och runt alla organen och läkaren VET nu att det inte finns någon chans till överlevnad.

    Därför kommer vi välja att avbryta graviditeten. Är idag i v 19+2 och har därför inte jättelång tid kvar innan det MÅSTE ske och känner mig både förtvivlad och stressad såhär kring jul. Har 100 frågor känns det som och vet inte riktigt var jag ska vända mig?

    Vi var på ultraljud igår då vi fick det slutgiltiga beskedet men vi sa ändå att vi behövde åka hem och tänka på vad vi ville göra. Fick tid för ett nytt ultraljud den 27 december men nu vet vi att vi vill avbryta och jag känner att det känns jobbigt att vänta med processen tills dess. Vill ju helt få det överstökat så fort som möjligt.

    Men vem kontaktar jag? (Har gått på ultraljuden på Östra sjukhuset och bor i Göteborg också)
    Vet liksom inte riktigt vem som har hand om sådana här saker?

    Och hur går det sedan till? Jag vill veta ALLT. Har aldrig varit med om en förlossning förut så vill veta hur det funkar och vad jag kan förvänta mig. Kanske något tips om någon har det?

    Det känns fruktansvärt att behöva tänka på allt detta nu men jag antar att det inte blir roligare att skjuta på det heller. USCH!

  • Svar på tråden Hur går ett avbrytande till?
  • malin111212

    Beklagar!

    Har precis (11/12-12) gått igenom ett avbrytande pga trisomi 18, i vecka 18+4. Håller nu på att skriva ner alla mina tankar till mig själv, är uppe i 10 sidor nu. Är ny på forumet, men om du vill veta så skriver jag gärna till dig!! Jag tror man kan skriva ett meddelande mer privat här på forumet!

    Varför? Varför? Varför?

    Livet är orättvisst!

    Änglamamma till vår ängel Emil!  

Svar på tråden Hur går ett avbrytande till?