• Anansi

    Sims 2 på windows 7

    Hej! Finns det något sätt att kunna spela sims 2 på dator med windows 7? 

  • Svar på tråden Sims 2 på windows 7
  • Whack A Bunny

    'The sims 2 är inte gammalt nog för att inte kunna spelas på Windows 7. 

    Vad är det för problem som uppstår när du försöker köra spelet?  

  • Anansi

    Nu var det ett tag sen jag försökte installera, kommer inte ihåg vad som var problemet då. Efteråt har jag hört att det inte ska funka. Men ska prova igen! 
     

  • Anansi

    Nu försökte jag installera, men skivan (som ser jättefin ut) bara snurrar och det händer inget mer än att CD-rommen surrar och knäpper. Det kanske är fel på skivan helt enkelt...

  • Whack A Bunny

    Har du fått spelet att fungera tidigare? 
    Annars kan det vara ett fabriksfel.
    Jag hade sims 2 för en massa år sen, då var det något fel på min CD 4, vilket gjorde att den bara stod och snurrade.
    Hade man haft kvar kvitto samt garanti s¨å hade man bara kunnat gå tillbaka till butiken och bytt ut spelet.  

  • Whitetrash86
    Anansi skrev 2012-12-21 20:12:34 följande:
    Nu försökte jag installera, men skivan (som ser jättefin ut) bara snurrar och det händer inget mer än att CD-rommen surrar och knäpper. Det kanske är fel på skivan helt enkelt...
    har hänt mig 1 gång, men då var det själva cd-spelaren som var trasig. Var tvungen att köpa ny. Har du kollat vad som händer med andra cd-skivor?
  • Moonis

    Låter som det kan vara din spelare det är problem med. Men testa skivan i en annan dator och se om det fungerar så vet du ju om det är skivan eller spelaren.

  • Anansi

    Jag spelar andra spel på datorn, så jag tror inte att det är spelaren. Och spelet har funkat förut, på en annan dator för flera år sen.
     

  • JosefinJ

    Av någon anledning så fungerar inte mitt sims 2 heller, det går bra att installera korrekt men när man ska "starta" själva spelet så kommer det upp en ruta som säger att launchern har slutat att fungera, någon som vet någon lösning på det? blir jätteglad om någon kan hjälpa mig, jag har Windows 7

  • Khaibar
    JosefinJ skrev 2014-08-03 14:05:43 följande:

    Av någon anledning så fungerar inte mitt sims 2 heller, det går bra att installera korrekt men när man ska "starta" själva spelet så kommer det upp en ruta som säger att launchern har slutat att fungera, någon som vet någon lösning på det? blir jätteglad om någon kan hjälpa mig, jag har Windows 7


    Högerklicka på .exe filen eller dess genväg;
    Egenskaper>Kompatibilitet>Kör i kompatibilitetsläge för windows XP SP 3
    samt
    Kör som administratör

    Ungefär så här;
    www.eightforums.com/attachments/virtualization/27157d1378221266-how-get-windows-xp-mode-windows-8-compat.png
  • Msdos

    tjena. har haft samma problem d min dator. Sen upptäckte jag att du måste ha XPmode på din dator och sedan installera sims 2. 

    ps:Det kan komma upp en varnings ruta när du försöker spela spelet men då ska du klicka på "kör program". Om inte det fungerar ska du köra programmet som "admin" administratör.
    hälsningar MSdos

    pps: här är länen till XPmode  www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx 

  • Msdos
    Msdos skrev 2016-11-13 08:19:19 följande:

    tjena. har haft samma problem d min dator. Sen upptäckte jag att du måste ha XPmode på din dator och sedan installera sims 2. 

    ps:Det kan komma upp en varnings ruta när du försöker spela spelet men då ska du klicka på "kör program". Om inte det fungerar ska du köra programmet som "admin" administratör och sätta spelet på att köra i XP s

    hälsningar MSdos

    pps: här är länen till XPmode  www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx 


Svar på tråden Sims 2 på windows 7