• Sanda

    Skylander! Väcka gubbarna?

    Vilsen mamma behöver hjälp! Sonen har fått skylander gigants i julklapp och 6 gubbar. När en gubbe dör står det att den måste vila. Hur länge? Hur "lever" de igen?


    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Svar på tråden Skylander! Väcka gubbarna?
  • Lattjo

    Min son säger att man måste antingen förlora banan eller vinna den för att gubbarna ska börja leva igen. Man kan börja om på banan igen så ska dom börja leva igen. Hur det här stämmer vet jag inte dock då jag själv fattar noll ;) Han sa att dom inte kan vila så dom börjar leva igen... Någon annan kanske har ett bättre svar, jag försökte iaf, haha

  • Sanda

    Aha! Jag kan inget själv heller hur lång är banan? Är det ett element, alltså en lång bana eller är typ som ett marioavsnitt?

  • Lattjo

    Jag fattar noll av det där spelet, han har försökt att förklara men jag får inte in i skallen hur man gör ;) Bra att det löste sig för grabben :)

  • FuckGoggleAskMe

    Det fina med Skylanders ar att gubbarna dor inte, dom maste bara vila.
    Som du upptackt varar vilan kapitlet ut, eller man borjar om kapitlet.

    Jag kan varmt rekommendera att kopa "Darklight Crypt" tillsatsen (tillsats till Spyros Adventure egentligen), da medfoljer en bla elexirflaska som kan sattas pa portalen och pumpa mer liv i gubbarna nar det nastan ar slut. Hemma anvander vi den flaskan flitigt! Den funkar tyvarr bara en gang per kapitel dock.

    Obs, tyvarr funkar inte tillsatsen till Giants, och jattarna och andra Giants figurer funkar inte i Spyros Adventure. Men flaskan funkar i Giants! 

  • Sanda

    Spännande! Det är gigants han har. Han fyller år snart så han ska eventuellt få lite mer saker till spelet. Bl.a. Mer figurer och en sån liten väska att bära med figurerna i.

  • Troliver

    Jag tror att det är så att man kan både starta om kapitlet eller gå till föregående. Annars värkar det som (utifrån mig) att om gubben får vila ett tag ca 10timmar så kan man spela igen med den.

    En liten sak bara att gubbarna passar till varandra tex giants gubbarna till swap force bara det är spelen som är äldre.

Svar på tråden Skylander! Väcka gubbarna?