• hampa

    att röka innomhus

    Är det ok för er ´som röker/inte röker?

    Jag har en pojkvän som röker väldigt mycket. Jag trivs inte med rökningen och tycker att han kan sluta röka. Efter mycket om och men ska han försöka sluta med det. 

    Är det så svårt?     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-27 16:20
    Det blev lite skrivfel i ursprungsinlägget.
    Att han ska sluta röka helt har jag gett upp hoppet om.

    Tycker däremot han kan sluta röka inomhus bla. Har själv tyckt att det bara är en bekvänlighet från hans sida och att han inte vill ta hänsyn till andra (mej) men började fundera över om det var så "enkelt", om de faktist var svårare än va jag anser.
    Sen tycker jag inte heller det är ok att röka när han har sitt barn i knät tex.

  • Svar på tråden att röka innomhus
  • Lena

    Att sluta röka brukar vara svårt. Att sluta röka inomhus borde inte vara något problem.

  • KLAJSHUH

    Jag är en fd rökare. Att sluta röka inomhus är inte svårt. Är nog mer av bekvämlighet man gör det.. Att döremot sluta röka helt var för mig jätte svårt! Rökte i ca 10 år. Försökte sluta minst 6-7 ggr utan att lyckas. Det som fick mig att fimpa var att jag blev gravid men det var tufft även då. När det gäller beroende är alla människor olika. En del har lättare att avsluta det. Rökning är en av de svårare beroendena att bli av med. Själva beroendet i hjärnan jämförs i klass med att sluta med heroin.. Men vill man tillräckligt mycket så lyckas man..

  • TessTess93

    Jag är fd rökare och jag har rökt inne en gång men då kunde jag inte gå pga spricka i foten..

    Min mamma och bror röker inne och jag mår illa som fan när dom gör det.. (Dom röker under spisfläkten)
    Jag har även problem med att äta middag ibland för att mamma röker när hon lagar mat..

  • TessTess93

    Glömde säga att dom hade uppehåll från att röka inne..
    Och det är inte så jävla svårt att gå ut på trappan eller ut på balkongen å röka.. Och klarar man inte av att göra det borde man inte röka alls..

Svar på tråden att röka innomhus