• siolina

    akupunktur i stockholm

    Någon som kan rekommendera ett bra akupunkturställe med kunskap om fertilitet i Stockholm? Vill testa till nästa ivf.
     

  • Svar på tråden akupunktur i stockholm
  • Anemon

    Prova Sophie Lagerkrantz på Söder. Håller till vid Nytorget. Akupunktur enligt TCM och ger även örter.
    Lotta Hagenmalm på Kungsholmen är också duktig. Båda behandlar för infertilitet.

  • Adina15

    Vad spännande, låt oss gärna få höra hur det går sen!

    jag funderar också på akupunktur i fertilitetssyfte och är bra nyfiken på historier och erfarenhet inom detta. 
    har hört gott om Marietta på akupunktur.se och Dr Nie på Essingen.
     

  • Adina15
    siolina skrev 2013-04-08 10:22:54 följande:
    Rapport:
    Jag är gravid just nu iallafall. Sedan får vi se hur det går...
    fantastiskt, grattis! kanske bra att följa upp med akupunktur även under graviditeten??
  • siolina

    Hej, jag är i vecka 8 nu och har gått på akupunktur några gånger sedan jag plussade. Nästa vecka ska jag på vul och då får vi se om det finns någon levande bebis där inne eller inte.

  • Adina15
    siolina skrev 2013-04-26 16:57:15 följande:
    Hej, jag är i vecka 8 nu och har gått på akupunktur några gånger sedan jag plussade. Nästa vecka ska jag på vul och då får vi se om det finns någon levande bebis där inne eller inte.
    vad roligt och så spännande för dig! sannolikt är det en bebis om du plussat (och ej fått mf). frågan är om du kommer fortsätta gå på akupunktur för att behålla bebis eller annat?
  • siolina

    Jag har haft två missed abortions tidigare så jag tar inte ut något i förväg, det har upptäckts vid tidigt vul båda gångerna men jag hoppas att det har gått bättre denna gång. Om det ser bra ut nästa vecka så kanske jag gör en behandling till vecka 10 och sedan gör jag ultraljud hos min barnmorska v 11 och om det ser bra ut då nöjer jag mig nog. Hur går det för dig?

  • Adina15
    siolina skrev 2013-04-26 17:20:47 följande:
    Jag har haft två missed abortions tidigare så jag tar inte ut något i förväg, det har upptäckts vid tidigt vul båda gångerna men jag hoppas att det har gått bättre denna gång. Om det ser bra ut nästa vecka så kanske jag gör en behandling till vecka 10 och sedan gör jag ultraljud hos min barnmorska v 11 och om det ser bra ut då nöjer jag mig nog. Hur går det för dig?
    ååh vi håller förstås tummarna för allt ser fint ut på naturlig väg men förstår dem som tar hjälp av akupunktur. vet många som gjort det även för att gardera sig, men har du fått tidiga mf så är det nog ingen fara bara allt ser bra ut.
    vi hoppas nu allt går vägen för dig! är själv i stadiet där jag ff kämpar på att bli gravid så vi får se när/om jag tutar igång med ny akupunktur kur framöver... 
Svar på tråden akupunktur i stockholm