• långstrump

    Förlovningsringar?

    Hej! Som nyförlovad är jag ju direkt jättenyfiken på alla er andras ringar. Vi har idag beställt vilka vi ville ha men ack så dyrt det blev!! En guldring med en liten diamant i beställde jag = 6700 och hans vanliga släta guldring = 5000. som tur var låg mig på halva priset plus diamanten så det hela slutade på 9200. Hade ju tänkt mig någon tusing per ring bara! Hur ser era ut och vad kostade dom? Är sååå nyfiken.

  • Svar på tråden Förlovningsringar?
  • Älska livet som det är

    Våra är vanliga släta ringar med lite lite rundad kant 5 mm bredda vårt kalas gick på ca 8500 och då hade vi fått 25% rabatt så det skulle gått på mer.

  • SylvieC

    Vi har mattslipade förlovningsringar i 14 k vitguld, ca 5 mm breda. Makens är slät men i min finns 9 briljantslipade diamanter/strössel som sitter på olika "höjd". Sammanlagt gick dessa på 15 800:-, vilket vi tyckte var ett bra pris. De ringar vi tidigare tittat på skulle ha kostat runt 25 000:-. Vi gjorde en chansning köpte på nätet och fick på så vis ned kostnaden. Vigselringen är tunnare, ca 2,5 mm, 14 karat vitguld med 5 små briljantslipade diamanter på rad. Den kostade 13 000:-.

  • långstrump
    Älska livet som det är skrev 2012-12-29 18:16:09 följande:
    Våra är vanliga släta ringar med lite lite rundad kant 5 mm bredda vårt kalas gick på ca 8500 och då hade vi fått 25% rabatt så det skulle gått på mer.
    Herregud! Jag tycker dock att det är värt pengarna för förhoppningsvis ska jag bara göra det en gång men i min lilla skalle skulle det gå på betydligt mindre.
  • Älska livet som det är

    Ja jag tycker med det är värt pengarna men skulle absolut inte lagt ner mer på det. Kommer inte lägga mer än Max 13 tusen sen på en vigselring:). Visst man hoppas bara man förlovar sen en gång:)


    långstrump skrev 2012-12-29 18:17:20 följande:
    Herregud! Jag tycker dock att det är värt pengarna för förhoppningsvis ska jag bara göra det en gång men i min lilla skalle skulle det gå på betydligt mindre.

  • långstrump
    SylvieC skrev 2012-12-29 18:16:19 följande:
    Vi har mattslipade förlovningsringar i 14 k vitguld, ca 5 mm breda. Makens är slät men i min finns 9 briljantslipade diamanter/strössel som sitter på olika "höjd". Sammanlagt gick dessa på 15 800:-, vilket vi tyckte var ett bra pris. De ringar vi tidigare tittat på skulle ha kostat runt 25 000:-. Vi gjorde en chansning köpte på nätet och fick på så vis ned kostnaden. Vigselringen är tunnare, ca 2,5 mm, 14 karat vitguld med 5 små briljantslipade diamanter på rad. Den kostade 13 000:-.
    Låter fint! =)
  • Peachpie

    Min förlovningsring med 12 små diamanter, 6 mm bred tror jag kostade 9000 - 10 000 kr och vigselringen är 3mm och har också 12 små diamanter och kostade ungefär samma.
    Min mans ring kostade 4000-5000 kr tror jag. Mannen har endast en ring (förlovningsring och vigselring i ett) så totalt gick våra tre ringar på nånstans mellan 22000-25000 kr.
    Jag tror tyvärr att guldpriset gått upp en del de senaste åren för jag vet att ett par vänner till oss köpte en vigselring för ca 7000 kr för  4 år sen och en likadan ring kostar i dag över 9000 kr, visst det mesta går upp i pris men det är rätt stor skillnad på 7000 kr och 9000 kr.....

  • PernieP

    Vi har två olika guld, ca 5-6 mm. Rött guld på kanterna med vitt guld i mitten. Mönster i det vita guldet. Vi betalade ca 14 000 kr för dem. Jättefina men har nu upptäckt att det inte går att hitta någon snygg vigselring till dem så vi kommer köpa likadana ringar till bröllopet =)

  • Alfonsina

    Min förlovningsring har 10 st prinsesslipade diamanter på totalt 1,0 ct, 4,5 mm bred.. Min man har väldigt stora händer så hans ring fick ha både höjd och bredd för att se bra ut, dvs blev den dyr för en slät ring. Så våra ringar kostade 34.000 + 11.000 kr.

  • Alfonsina

    Vigselringen har bara en sten på 0,34 ct och kostade 21.000 kr. Älskar mina ringar så för mig var det helt klart värt pengarna.

Svar på tråden Förlovningsringar?