• KESSIE01

    Vill få min turkiska pojkvän till Sverige. Hur gör man?

    Hej!

    Har sedan 1,5 år ett förhållande med en kille i Turkiet och älskar honom väldigt mycket. Jag studerar här och därför passar det bäst om han flyttar hit vilken han också vill. Men jag vill inte gifta mig med honom. Kan han inte komma hit om vi "bara" blir sambo? Hur gör man? 

  • Svar på tråden Vill få min turkiska pojkvän till Sverige. Hur gör man?
  • Tihira

    Han kan väl börja med semester innan ni vet hur framtiden blir

  • KESSIE01
    Tihira skrev 2013-01-06 21:13:19 följande:
    Han kan väl börja med semester innan ni vet hur framtiden blir
    Han har varit här på semester tidigare. Men vill att han ska stanna här på riktigt nu. Vill kunna planera mitt liv med honom. 
  • KESSIE01
    Snow Crash skrev 2013-01-06 22:15:32 följande:
    Nej, här i Sverige ska det inte spela någon roll.
    Skönt.
  • Laa TroosaaLi

    Hej! Jag sitter lite i samma båt som dig. Undrar också hur jag kan få hit min pojkvän från Turkiet. Hur går det för dig ts?

  • KESSIE01

    Vi har lagt projektet på is ett tag nu eftersom han fått ett jobb han vill testa på. :S Önskar dig lycka till!

  • felix le chat
    KESSIE01 skrev 2013-02-19 21:37:25 följande:
    Vi har lagt projektet på is ett tag nu eftersom han fått ett jobb han vill testa på. :S Önskar dig lycka till!

    Så hans intresse för att flytta till sverige svalnade när han fick jobb ?
  • felix le chat
    Gumman81 skrev 2013-02-19 21:58:27 följande:
    Det gör inget, någon måste berätta för idioterna att dom flesta inte vill ha skiten här och att det finns en hel del svenska män att välja mellan.

    Men visst det räckte väl inte med 111.000 invandrare 2012 - varför inte självimportera några negrer till.

    Fy Fan vilka egoistiska jävlar det finns.

    nu är det ju oerhört sällsynt med färgade i just Turkiet ?
    Men vad vet jag, du verkar ju riktigt smart och vet säkert bättre 
  • Tiina80

    Är du säkert att han verkligen "älskar" dig= Eller vill han bara uynyttja dig som omväg att lätt komma till sverige ?

    Förlåt raka frågan men har många tjej kompisar som har gått just i denna fälla- Storm kära i dessa fall män fån Iran.

    De var blinda nog av kärleken så de t.o.m gifte sig med dessa Iranier. Då de genom giftemål /gick även så långt att skaffade barn för att garantera sitt uppehålltillstånd här i Sverige.

    När de sedan fick sina uppehållstillstånd så försvann de väldigt snabbt från tjejen / även barnen och 

    brydde inte ett dugg om varken sk.fruan eller barnet. skaffade ny tjej efter tjej som casanovor som många 

    europeiska/svenska tjejer är förtjusta i tyvärr- Sedan efter skillsmässan hade gått genom så gifte de sig med

    tjejen de hade blivi kär "på riktigt!  Gå inte i fällan bara för din blind kärlek för honom.               

  • Snövit81

    Jag håller med ovanstående.. Det finns alldeles för många killar som träffar svenska tjejer och så kommer de hit bara för uppehållstillstånd.. Jag vet detta pga att jag själv är från de landet..

  • KESSIE01

    Nej min pojkvän är högutbildad och har bra levnadsvillkor i Turkiet. Inte direkt i behov av att komma till Sverige. Tycker synd om honom för att han ev. Ska behöva komma till ett land med så mkt fördommar så man spyr..

  • Snövit81

    Är glad för din skull, men man blir fördomsfull när man hör en hel del och ser det med egna ögon.. Detta är inte riktat mot just dig.. Samt så är ju sanningen den att alla skriver vad de tycker och tänker på FamiljeLiv..
    Men tillbaka till din fråga så måste du gifta dig för att få hit han, alternativet är att du skickar en inbjudan till honom, (blanketter finns hos Migrationsverket) så han kan vara här i tre mån.. Så kan ni testa om ni funkar bra ihop också.. Det är ett alternativ..

    Sen tror jag att man kan förlänga hans vistelse tre månader till, alltså 6 mån totalt... Men sen tror jag det var så att du var tvungen till att gifta dig om han ska vara kvar, eller så kan han skaffa arbetstillstånd och bo i Sverige medan han jobbar..

  • bradfield
    Snövit81 skrev 2013-03-13 00:54:48 följande:
    Är glad för din skull, men man blir fördomsfull när man hör en hel del och ser det med egna ögon.. Detta är inte riktat mot just dig.. Samt så är ju sanningen den att alla skriver vad de tycker och tänker på FamiljeLiv..
    Men tillbaka till din fråga så måste du gifta dig för att få hit han, alternativet är att du skickar en inbjudan till honom, (blanketter finns hos Migrationsverket) så han kan vara här i tre mån.. Så kan ni testa om ni funkar bra ihop också.. Det är ett alternativ..

    Sen tror jag att man kan förlänga hans vistelse tre månader till, alltså 6 mån totalt... Men sen tror jag det var så att du var tvungen till att gifta dig om han ska vara kvar, eller så kan han skaffa arbetstillstånd och bo i Sverige medan han jobbar..
    det är så mycket som är fel här att jag inte vet var jag ska börja.

    Jag förstår att du inte vill att han ska behöva uppleva fördomarna TS och jag önskar er all lycka till. Kärlek är fint.
  • Minabarnmittallt

    Du måste INTE gifta dig med honom för att han ska komma till Sverige .
    Ni söker uppehållstillstånd som utfärdas för 2 år och trivs han fortfarande i Sverige då söker ni om permanent uppehållstillstånd!

  • jazziii

    I read the thread. I will reply in english. I am a turk livin in stockholm. Turkey as a country is a layered country and the perception differs in different sects. If the boy you met is a devoted muslim, the odds are certain that he will have some problems in adaptation if he does not have a profession. Most turks in sweden comes from one small town named as kulu. The others from alanya, touristic district. Now, here is the secret. The boys in alanya will try to trick you in every sense you cannot imagine. They have no chance to survive in turkey and they really want to leave out as if they can find a job easily. Yet, obviously, not likely. A turk in Sweden can be generalized as a semi/non-pro worker, pizzabagare, dishwasher or arbestlös. This is verifiable if you meet up any turk in sweden. The replies would be as my examples. For myself, i am not a muslim but atheist but majority of those 2 cities are commited muslims, you may have problems as a girl you may give up your basic rights as living freely. He may not let you go for a drink or so. The statements above will change if you met up one from istanbul, ankara or a west city.

Svar på tråden Vill få min turkiska pojkvän till Sverige. Hur gör man?