• Shehulk

    dramatik under jullovet

    I torsdags åkte hela vår familj hem till mina föräldrar som bor 11 mil härifrån, där vi skulle fira lite "jul" iom att vi inte träffat dem under helgerna.
    På eftermiddagen fick jag en ganska stor blödning som det även var klumpar i. Snacka om att jag blev skraj. 
    Ringde in till Borås förlossningsavdelning som är närmast där mina föräldrar bor och de tyckte jag skulle komma in för en undersökning.
    Vi hastade iväg och när vi kommit dit så hade blödningen försvunnit och jag kände mig lugnare.
    De undersökte mig dock ordentligt, gynundersökning och ultraljud samt flera CTG-kurvor på bebisen.
    De hittade inget fel men ville ändå behålla mig över natten för observation.
    Det var inget fel på varken mig eller bebis och jag fick ingen egentligen förklaring på blödningen förutom att det kan vara så och att man har så känsliga slemhinnor under graviditeten.
    Det var en speciell känsla att vara på förlossningsavdelningen ska jag säga. Även om det var väldigt lugnt så hörde man ju en del skrik och fick se lite nyförlösta bebisar.
    Trots att man kunde längta lite och vara liiiite avundsjuk så kände jag en väldigt stark känsla av att jag ville att bebis skulle stanna kvar längre inne i magen och växa till sig.
Svar på tråden dramatik under jullovet