• royallove

    Fött före BF flera gånger?

    Ni som fött ca 2 veckor för tidigt med första, har ni gjort det sen också? Min BM sa att man inte kan säga så när det gäller för tidigt. Däremot de som gått över tiden gör oftast det igen. Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Fött före BF flera gånger?
  • majsis08

    jag födde fyyra veckor för tidigt sist för fyrå års sen och är nu gravid igen och undrar samma?!!

  • Annelie 76

    En släkting till mig fick ca 2 veckor innan BF båda gångerna. Men en person som fått två barn är ju ingen säker statistik...

  • msmalin

    Första kom en vecka innan bf. Andra gick jag över fyra dagar med. Var så säker att jag skulle få tidigare så efter 39+0 kändes det som jag gick på över tid. Alla barn efter det har jag fått tidigare

  • FruFog

    Första kom i v 37+0, andra 38+1. Väntar 3:an nu och hoppas att inte hon vill stanna längre än v38.

  • Nyfiken gul

    Första barnet i vecka 36 

    Andra barnet bf+2

    tredje barnet i vecka 35

     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • royallove

    Spännande! Är ju bara att vänta o se. Men lite så verkar det ju va även om några fått gå över lite också.

  • Housemouse

    De jag pratat med (olika bm och specläkare) menar att jag inte ligger i riskzonen för att föda för tidigt igen, trots att jag gjorde det sist. De tittar på ett antal punkter och jag minns inte alla kriterier, men ett är om första barnet var normalviktig i förhållande till sin födelsevecka. Tror även att rökning och alkohol fanns med på listan, samt om mamman hade havandeskapsförgiftning.

    Om man har en normal graviditet så ska alltså inte risken för att barn nr 2 föds för tidigt vara större än för barn nr 1.

  • lipa3646

    Min bm sa att de är större chans att jag föder tidigt eftersom min son kom 37+6. Nyfiken på när min nästa tittar ut, är i v 17

  • Flickan och kråkan

    1:a barnet: v.37+2
    2:a barnet: v.37+6
    3:e barnet: Är i v.38+6 idag......och det börjar kännas som om jag kommer att förbli gravid för evigt . Kommer väl att gå över tiden med två veckor eller något sådant . Med två barn födda i v.37+ så känns allt efter v.38+0 som övertid.

Svar på tråden Fött före BF flera gånger?