• Uppåt

Renovera kök INNAN stambyte????

Hej, vi vill renovera vårt kök som är väldigt opraktiskt. Vi hade tänkt göra detta i samband med nära förestående stambyte. Nu verkar det som att det dröjer, kanske till nästa år.
    ÄR det värt att renovera nu?
    Hur stora ingrepp blir det i ett kök vid stambyte?

Vi planerar också att renovera badrummet. En hantverkare sa att ett stambyte i kök även kan påverka badrummet, men det låter väldigt märkligt. Vårt badrum ligger inte i anslutning till köket och inte heller till grannens kök så vitt jag vet.

• Svar på tråden Renovera kök INNAN stambyte????
  • Miss Blue

De tar badrummet också. Bor du i lägenhet? Stambyte tar ju ganska lång tid, nu vet jag inte om ni verkligen måste göra det, men annars är rörinfodring att föredra, går på en dag.

www.tubussystem.se/

• Michael 175

Dom går in i köket också vid stambyte. Risken finns att ditt kök inte kommer att se ut som innan stambytet när dom väl är klara

• lotus01

Risken är ju att de river köket vid stambytet.. Kolla upp noga innan ni lägger pengar på ett kök nu.

• Michael 175

stambyte i bara köket?

• Miss Blue
    Michael 175 skrev 2013-01-08 22:16:59 följande:
    stambyte i bara köket?
    Jag reagerade lite på det, för de tar väl alltid både och?
  • Michael 175
    Miss Blue skrev 2013-01-08 22:19:07 följande:
    Jag reagerade lite på det, för de tar väl alltid både och?

ja, alla rör byts väl i samband med stambyte? men det är klart vi vet inte om det är hyreslägenhet eller bostadsrätt
  • Michael 175

jag bor i bostadsrätt och här byttes alla stammar i huset för några år sedan, vi fick välja på några olika saker kring hur vi ville ha badrummet när det var klart, om vi ville ha badkar eller dusch, köket skulle återställas som det var tidigare, men kan inte påstå att dom gjorde det trots klagomål

• Uppåt

Hej,

Badrummet är redan stambytt. Det gjordes under 90-talet och så vitt jag vet ska det inte göras om nu. Jag bor i i BR för övrigt.
    Däremot vet jag att i vissa lägenheter stambytte man i köket samtidigt som badrummet när köket låg i anslutning till badrummet. Det låter ju logiskt. Men vårt badrum och kök ligger helt skiljt från varandra. Men absolut, det kanske är värt att kolla så att inte köksstammarna påverkar även badrummet. SUCK.
    Det jag egentligen var ute efter är om det är värt att renovera köket nu innan stambytet eller om vi ska avvakta.

Svar på tråden Renovera kök INNAN stambyte????