• Smultronsnask

    Vad lång tid tog det för er innan ni försökte igen?

    Hej!

    Jag fick göra ett sent avbrytande pga att hon hade trisomi 13 :( och eftersom längtan var så stor efter barn så har jag försökt få ett plus sen min första mens kom igång, har tyvärr inte lyckats så är snart inne på 4:e försöktet.
    Men hur lång tid vänta ni innan ni försökte igen?

    Jag vill ju så gärna ha ett plus snart!och jag vet att de säger att man inte ska försöka tänka på det så mycke men de konstiga va att jag fick ett svagt plus denna månad, 5 dagar senare kom min mens åh ändå var den då försenad 6 dar.Så antar att de va nåt fel på testet,Har tidigare haft jättelätt åh bli gravid åh nu verkar det inte som de inte vill, sjukt frustrerande! :(

           

  • Svar på tråden Vad lång tid tog det för er innan ni försökte igen?
  • amiofo

    Har kanske inte något riktigt svar på din fråga....
    Beklagar så mycket det som hänt er, sånt som man inte ens önskar sin värsta fiende.

    Vi har precis gått igenom samma sak, och känns som vi vill försöka så fort som möjligt igen, men samtidigt finns en liten oro att det ska hända igen... 

  • Smultronsnask

    Jo så kände vi med men frågar man doktorer och sånt säger dom ju att risken för att de ska hända igen är liten.man är ju inte lila säker på att få ett friskt barn. Beklagar er för de som hände er,det är aldrig kul åh känns som hoppet försvann men jag hoppas åh tror att det ska gå vägen för oss :)

  • amiofo

    ska på återbesök på frdag och gissar preventinmedel kommer komma upp. Tror inte vi kommer be om något utan hoppas på ett plus snart, samtidigt finns ju även funderingen på är kroppen redo men viktigast är vi redo mentalt...

  • Smultronsnask

    absolut..jag fick göra min abort 18 sept så kan de va så att kroppen inte varit redo även om jag känner mig redo.Men har bim 9/2 så hoppas nu att den inte kommer.

  • XLinneaX

    Jag har lärt mig att även ett svagt streck är ett streck. Stickan regarar ju på hormoner som bildas vid befruktning, så jag tror nog du var gravid men fick ett supertidigt missfall. jag tror också våra kroppar är redo snabbare än psyket är det. har för mig att en bm förklarade det på så sätt att kroppen nyss varit gravid och därför vet den "Hur den ska göra". Kämpa på bara. Det ska gå =)

Svar på tråden Vad lång tid tog det för er innan ni försökte igen?