• Bingo

    Projekt 2013: Att träffa en kvinna

    Det är fyra år sedan jag separerade och även fyra år sedan jag hade sex senast. För fyra år sedan hade jag skrattat åt att jag skulle sitta här på fl och skriva om det. Att dessutom göra det till ett projek är ju helt sanslöst sjukt. Men så är det nu.

    Den här tråden vill jag gärna dela med andra i samma situation. Jag vill ha tips och stöd som vi kan ta till oss för att bryta den barriär som har byggts upp med tiden.

    Tråden skulle ha startats den 1 januari men jag hade inte möjlighet att få tillgång till fl vid den tiden. Även om det skulle ta ett helt år för mig att träffa någon så tror jag att jag skulle vara nöjd. Det är därför jag tar det som ett ettårsprojekt. Jag hoppas att kunna sitta här vid nästa nyår och göra en uppdatering som visar på framgång. Eller ja, jag vill kanske inte sitta här på nyårsafton, men dagen efter går bra :)

    Dela med er av tips och tricks, erfarenheter eller samma situation som jag befinner mig i. Det här året blir året där barriären faller.     

  • Svar på tråden Projekt 2013: Att träffa en kvinna
  • Anonym

    Vart brukar du försöka träffa kvinnor? Vad söker du för slags kvinna mer specifikt?

  • Anonym

    (Jag tog för givet att du var man men så kanske inte är fallet?)

  • Anonym

    (Nu läste jag rubriken igen och såg att jag hade rätt från början.Så, vad för slags kvinna söker du?)

  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-18 22:11:28 följande:
    Vart brukar du försöka träffa kvinnor? Vad söker du för slags kvinna mer specifikt?
    Jo jag är man, 54 år Glad

    Det har låst sig totalt. För ett år sedan provade jag nätdejtin men det var inget bra för mig. Två dejter varav en gick strax efter maten för att hon skulle hem och se på teve. Så het var jag...

    Jag la av med nätdejting för jag insåg att man måste se bra ut för att få napp. Jag ser inte bra ut. Mycket beror på att jag äter cancermedicin med biverkningar som gör att ansiktet svullnar upp lite, ögonbryn ramlade av. Ja, jag ser ut som en cancerpatient helt enkelt.

    Nu har jag haft oturen att inte bara ha blodcancer. Nu har jag även fått flera typer av hudcancer så jag har blivit skuren och bränd här och där. Igår ska läkaren av en bit av nästippen för analys. Troligen väntar en hudtransplation inom det närmaste. Och detta gör ju att jag inte kan söka mig ut på ett bra tag. Taskig tajming för min del med andra ord.

    Jag är dock en trevlig människa. Empatisk, snäll och har lätt för att prata.

    Det jag söker är antingen en kk eller en partner.          
  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-18 22:12:54 följande:
    (Nu läste jag rubriken igen och såg att jag hade rätt från början.Så, vad för slags kvinna söker du?)
    Jag söker en kk eller partner. Det viktiga är personkemin. Hade jag bara varit ute efter sex så hade jag kunnat köpa det. Men det är inte det jag är ute efter.

    Fysisk närhet och sex är ett mänskligt behov. Det handlar inte om att jag vill åka kundvagn baklänges till Mount Everest eller kanske en tur till månen. Det är bara ett mänskligt behov som de flesta av oss har. 
  • Anonym
    Bingo skrev 2013-01-18 22:23:36 följande:
    Jag söker en kk eller partner. Det viktiga är personkemin. Hade jag bara varit ute efter sex så hade jag kunnat köpa det. Men det är inte det jag är ute efter.

    Fysisk närhet och sex är ett mänskligt behov. Det handlar inte om att jag vill åka kundvagn baklänges till Mount Everest eller kanske en tur till månen. Det är bara ett mänskligt behov som de flesta av oss har. 
    Hade du varit ok med att träffa en kvinna som kanske också har cancer och ser ut som du gör? I så fall finns det cancerstödgrupper du kan gå med i, där ett avvikande utseende accepteras på ett helt annat sätt än på krogen eller nätet. Kanske kan du träffa någon där som förstår vad du går igenom, det kräver dock att du inte har några krav på hennes utseende heller.
  • Bingo

    Lite mer om mig själv...

    Mitt äktenskap innehöll inte så mycket sex men efter vi bestämde oss för att separera så hade vi sex en hel del gånger under en månad. Varje gång så blev jag förvånad över varför vi inte hade sex oftare. När det sedan tog slut så bestämde jag mig för att nu jäklar ska jag ta igen vad jag hade gått miste om.

    Jag var inte speciellt erfaren och vi hade bara vaniljsex. Så jag köpte böcker om sex och kamasutra. Det var klart inspirerande och jag var på väg mot ett nytt liv. Men inget hände. Dels så bodde jag långt ute i skogen. Det var svårt att hitta nya kontakter. Jag försökte få bostad i Göteborg men det var inte så lätt.

    Under tiden så hände inget och jag blev bara mer rädd för att ha sex. Jag tror att jag blev lite skrämd när jag läste på fl om sex. Det kändes som vanilj var helt ute och jag var långt efter. Jag vet att jag är duktig med fingrarna. Jag älskar att njuta av en kvinnokropp, hela kroppen.

    Men nu är jag rädd.

             

  • Bingo
    Anonym skrev 2013-01-18 22:29:21 följande:
    Hade du varit ok med att träffa en kvinna som kanske också har cancer och ser ut som du gör? I så fall finns det cancerstödgrupper du kan gå med i, där ett avvikande utseende accepteras på ett helt annat sätt än på krogen eller nätet. Kanske kan du träffa någon där som förstår vad du går igenom, det kräver dock att du inte har några krav på hennes utseende heller.

    Jag kan inte säga att jag har några specifika krav på utseende. Det är personkemin det handlar om. Det är utseende, språket, kroppspråket, rösten... Det tillsammans blir en personkemi
  • Bingo

    Träffade en kvinna i tvättstugan för några veckor sedan. Vi har setts kanske fem gånger och hon är väldigt trevlig att prata med. Nu sist så fick jag plötsligt en annan känsla för henne. Lite mer att det kanske skulle kunna bli en kk-relation med henne. Hon var dock lite nedstämd så jag fick trösta henne. Hon blev dock glad över att jag ville lyssna på henne. Jag föreslog då att vi kunde träffas och prata mer om hon ville.

    Har nu listat ut var hon bor. Tror jag i alla fall Foten i munnen

    Nu ska jag in till trappuppgången intill och kolla om hon är sugen på att träffas i helgen

  • Bingo

    Tusan också. Det gick inte att hitta var hon bodde. Jag får haffa henne direkt när jag möter henne ute på gården eller i tvättstugan.

  • Bingo

    Det sägs att när man minst anar det, så händer det. Vad händer i dag när jag minst anade något tror ni? Ingenting.

  • markvii

    BingoTS - du är oärlig - ena sekunden säger du att du vill ha
    en partner - det köper vi för det är en sanning så klart

    Sen säger du att du inte vill träffa någon för sex men gärna en KK

    vad handlar en KNULLkompis om det inte handlar om sex?

    Du har inte fått Tömma Påzen i dam på många år och det är vad
    du drömmer om - sen ljuger du och säger att du inte vill träffa dam
    för SEX - men om det nu är så - varför kan du då inte umgås med
    manliga vänner - i väntan på livskamraten

    Du är en oärlig hycklare i sexfrågan - eller hur

Svar på tråden Projekt 2013: Att träffa en kvinna