• Anonym

    Inget mer destruktivt sex

    Jag har precis träffat en kille, och vi är väldigt intresserade av varandra, fast vi har inte gått in i någon typ av relation än. Jag vill väldigt gärna att det ska bli något med den här killen, han är fantastisk, och jag gillar honom, känner mig trygg med honom och tror att vi skulle passa perfekt för varandra.
    Problemet för mig är att jag har ett förflutet med dåliga och destruktiva relationer. Tillfälliga killar och sexpartners. Det har varit killar som jag inte har velat ha egentligen, men som jag har haft sex med. Ett par av dem har varit manodepressiva och mått dåligt, och efter att jag träffat dem och haft sex med dem har jag själv mått dåligt, stött dem ifrån mig och känt mig smutsig och äcklats både av dem och av mig själv. Ibland har jag under själva sexet tänkt att jag egentligen inte vill det här, men ändå fortsatt och låtsas.
    Nu är jag livrädd för att gå in i ett förhållande med den här bra killen som jag har träffat. Dels är jag osäker på hur en normal relation fungerar, sedan är jag nervös inför hur sexet ska bli. För mig har sex alltid slutat med ångest och obehag. Jag vill inte att detta ska förstöra mitt eventuella nya förhållande. Jag vill inte att min hjärna ska slå om och att jag ska bli som jag har blivit med de förra killarna. Jag tycker ju om den här killen på riktigt, och därför är jag skräckslagen.
    Hur ska jag göra för att inte halka in i destruktivt sex med den här nya killen? 

  • Svar på tråden Inget mer destruktivt sex
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    Jag tycker att du ska vända dig till en ungdomsmottagning eller till en exempelvis vårdcentral och i samtal beskriva dina känslor för en kurator, psykolog eller barnmorska som arbetar där. De kan hjälpa dig att reda i dina känslor och tankar.


     


    Hälsningar


    Camilla 

Svar på tråden Inget mer destruktivt sex