• Snow Falls

    Följas åt i utredningen?

    Hej!
    Jag och min sambo har försökt att få barn i lite mer än 3 år nu utan resultat.
    I dec -11 startades en utredning som vi tvingades att avsluta pga jobb + att vi inte kunde känna oss trygg med den förra läkaren.

    Så nu är det dags igen att ta upp utredningen hos en ny läkare som faktiskt kan ngt om barnlöshet. 

    Så finns det någon där ute som vill följas åt till ett plus?       


    Längtar, drömmer och hoppas
  • Svar på tråden Följas åt i utredningen?
  • miiiiichelle

    Jag vill gärna :) försökt lite mer än ett år. Första mötet blir den 5 mars. Så otroligt nervös! Hyr långt kom ni på förra utredningen ?

  • Snow Falls
    miiiiichelle skrev 2013-01-28 13:40:47 följande:
    Jag vill gärna :) försökt lite mer än ett år. Första mötet blir den 5 mars. Så otroligt nervös! Hyr långt kom ni på förra utredningen ?
    Hej :)
     
    Nervös är jag med det kommer jag nog aldrig sluta vara när det gäller läkarbesöken :P Vårt första besök är den 6 feb.

    Vi hann ta alla prover på mig och sambon lämnade spermaprov. Steget efter det var att göra en op så att de kunde ta bort polypen men det hann vi inte med. Så får väl se vad den nya läkaren har att säga hoppas att han/hon är bättre :)  
    Längtar, drömmer och hoppas <3
  • miiiiichelle
    Snow Falls skrev 2013-01-28 14:44:56 följande:
    Hej :)

     Nervös är jag med det kommer jag nog aldrig sluta vara när det gäller läkarbesöken :P Vårt första besök är den 6 feb.

    Vi hann ta alla prover på mig och sambon lämnade spermaprov. Steget efter det var att göra en op så att de kunde ta bort polypen men det hann vi inte med. Så får väl se vad den nya läkaren har att säga hoppas att han/hon är bättre :)  



    Okej :) då är det inte långt kvar för er :) men ni får "börja om från början" nu då ? Vad var det som inte var bra med förra då ?
  • Splash

    Hoppar in i tråden här.
    Ska själv på en utredning i Mars/April månad och är nervös men samtidigt kommer det bli spännande.

    Jag har fått 2 tidiga missfall ett år 2008 och ett 2011 och det är därför jag har tagit kontakt med ferilitetskliniken för en utredning och se vad de kan vara för fel på en.

    Är de någon som kan berätta vad som händer på utredningen vad dom gör för något!?  
        

  • Snow Falls
    miiiiichelle skrev 2013-01-28 16:15:31 följande:


    Okej :) då är det inte långt kvar för er :) men ni får "börja om från början" nu då ? Vad var det som inte var bra med förra då ?

    Vi har inga barn sen innan.

    det vet jag inte riktigt, sköterskan kunde inte svara på den frågan så det är nog upp till läkaren att bestämma det, för mig spelar det ingen roll så får se vad läkaren har att säga :)

    Den förra läkaren kunde absolut inget om barnlöshet och vad man gjorde åt det :S ställde jag en fråga så svarade han att ja det får vi ta reda på till nästa gång men grejen var att jag fick inget svar under de 5 gånger som jag var där...   
    Längtar, drömmer och hoppas <3
  • Snow Falls
    Splash skrev 2013-01-28 16:38:44 följande:
    Hoppar in i tråden här.
    Ska själv på en utredning i Mars/April månad och är nervös men samtidigt kommer det bli spännande.

    Jag har fått 2 tidiga missfall ett år 2008 och ett 2011 och det är därför jag har tagit kontakt med ferilitetskliniken för en utredning och se vad de kan vara för fel på en.

    Är de någon som kan berätta vad som händer på utredningen vad dom gör för något!?  
        

    Hej, beklagar för missfallen :( hoppas att du slipper gå igenom det fler gånger.

    Jag och sambon bor i skåne och här i denna staden fick vi skicka in en egenremiss och på första besöket hos kvinnokliniken (finns ingen fertilitetsklinik i vår stad) träffade vi en läkare som undersökte sambon lite snabbt och sen fick jag göra en gyn undersökning + ett vaginalt ultraljud.
    Efter det så fick jag lämna en del blodprover som kollade de olika hormonerna m.m De ska egentligen tas på olika dagar i cykeln men jag fick ta alla på en gång (konstigt nog). 

    Sen efter detta så är det nog olika för alla beroende på om där är ngt fel eller inte.

    För min och sambons del så innebar det ett spermaprov för ssambon att lämna och det upptäcktes att jag har/hade en polyp i livmodern + för högt prolaktin.

    Hoppas att mitt svar hjälpte lite i vad man gör i en utredning :)         
    Längtar, drömmer och hoppas <3
  • Snow Falls
    Thotis90 skrev 2013-01-28 16:40:27 följande:
    Vi har försökt i 1 år och påbörjar utredning senast den 28/2 (vi har inte fått kallelsen ännu).

    Hej.

    Spännande, hoppas att kallelsen kommer till er snart så ni slipper vänta allt för länge. För den här väntan till barn är aldrig rolig.  
    Längtar, drömmer och hoppas <3
  • Thotis90
    Snow Falls skrev 2013-01-28 18:41:09 följande:

    Hej.

    Spännande, hoppas att kallelsen kommer till er snart så ni slipper vänta allt för länge. För den här väntan till barn är aldrig rolig.  
    Nej, verkligen inte! Jag har längtat efter barn i 6 år. Jag var gravid i slutet av tonåren, men fick lov att göra en sen abort p.g.a. att jag blev misshandlad av den blivande fadern... Jag har inte lyckats bli gravid efter aborten (som jag gjorde -08).
Svar på tråden Följas åt i utredningen?