• neytiri 1988

    Mat fråga! SE hit

    Hej!

    Har en fundering, ska börja ta med mig mellanmål till jobbet, Bla: Turkisk yogurt och frysta bär, funderar tar ca 40 minuter att ta sig till jobbet med buss, kan yogurten bli dålig under den tiden? är väldigt kräsen och rädd att det ska bli dåligt. 
  • Svar på tråden Mat fråga! SE hit
  • Nyfiken gul

    det lät som ett krångligt mellanmål, du har ingen butik i närheten av jobbet där du  kan gå o köpa samma så du inte behöver ta med hemifrån? 

    yougurten klarar sig, det är lugnt men dom frysta bären lär ju tina och inte bli så trevliga.  tina bär går ganska fort även om dom ligger i en kartong man inte öppnat. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hihi2

    Jag brukar ta med mig skyr (isländsk yoghurt) och det brukar inte vara någon fara. På lite varmare dagar har jag en kylklamp med mig som kyler både youhurten och matlådan :) 

  • neytiri 1988
    Nyfiken gul skrev 2013-01-29 12:17:44 följande:
    det lät som ett krångligt mellanmål, du har ingen butik i närheten av jobbet där du  kan gå o köpa samma så du inte behöver ta med hemifrån? 

    yougurten klarar sig, det är lugnt men dom frysta bären lär ju tina och inte bli så trevliga.  tina bär går ganska fort även om dom ligger i en kartong man inte öppnat. 
    Ne finns tyvärr ingen butik i närheten, hade det funnits hade jag självklart handlat där, nja en kompis tar med sig samma mellanmål och hennes bär brukar inte hinna tina konstigt nog. Men dem ska ändå värmas lite innan man blandar det med yogurten. Ska skaffa en frozzypack matlåda så man slipper oroa sig i onödan. : ) www.coolstuff.se/Frozzypack-Matlada
  • Hihi2
    neytiri 1988 skrev 2013-01-29 12:26:41 följande:
    Ne finns tyvärr ingen butik i närheten, hade det funnits hade jag självklart handlat där, nja en kompis tar med sig samma mellanmål och hennes bär brukar inte hinna tina konstigt nog. Men dem ska ändå värmas lite innan man blandar det med yogurten. Ska skaffa en frozzypack matlåda så man slipper oroa sig i onödan. : ) www.coolstuff.se/Frozzypack-Matlada =CMzm0r-6jbUCFW96cAodPyQA0w
    En sån matlåda har jag också! Superbra, maten  håller sig riktigt kall! Det kan dock vara lite krångligt att få på själv locket, men med lite trixande går det. Den finns att köpa på Designtorget, om det finns där du bor :) 
Svar på tråden Mat fråga! SE hit