• Anonym (28år gammal)

    Penis/Ställningar

    Hej. Jag undrar om du har några tips på bra ställningar som man kan använda sig av om man har mindre penis. Jag har varit med två tjejer men ingen av gångerna så lyckades sexet särskilt bra. För min del gick det bra men inte för dem.
    Jag använde både fingrar och tunga men det verkar inte ha räckt. 
    Till saken hör att jag har lite mindre penis än snittet, ca 7cm vid stånd och det verkade göra dom avtända för det blev likadant i båda fallen. Andra tjejen sa att hon tyckte den var liten!
    Trodde inte storleken skulle betyda så mycket men det gjorde den ju.  
    Alltså när har en tjej rätt att säga att jag har liten penis!? Jag tyckte de var fel av henne.
    När går gränsen för att ha en liten penis? Jag har ingen koll på vad alla har eller vad medicinmännen säger.
    Det var ett tag sen detta hände men det har satt sig och jag har inte haft nån tjej sen dess vilket är ungefär 6 år.
    Jag har inte dåligt självförtroende men känner mig osäker på hur ja ska hantera och kontakta tjejer.
    Är det någon ide att tala om storleken i förväg om jag träffar någon igen?
    Det var lite funderigar och frågor. Ville få de ur mig.
    Tack för en bra sida

  • Svar på tråden Penis/Ställningar
  • Sexolog Camilla

    Hej.


     


    Det finns alla möjliga penisstorlekar, små till stora, smala till breda. Genomsnittspenisen i Sverige är 15cm, det innebär att du inte är ensam om att ha en penisstorlek 7cm vid stånd. Vaginan är elastisk och töjer sig vid upphetsning. Bra sex handlar om mer än storleken. Det som den andra tjejen sa, att hon tyckte att din penis var liten, sårade dig, och förändrade din kroppsuppfattning på ett negativt sätt. Du skriver att du har ett bra självförtroende men att din självkänsla sviker när du ska ta kontakt med tjejer. Du kan vända dig till en ungdomsmottagning eller en exempelvis vårdcentral och i samtal beskriva dina känslor för en kurator, psykolog eller barnmorska som arbetar där. De kan hjälpa dig att reda i dina känslor och tankar.


     


    Hälsningar


    Camilla 


     

Svar på tråden Penis/Ställningar