• minnen12

    Skriva ut sms på papper...

    Har mottagit stor mängd hot via sms från min exman och ska nu anmäla detta.
    Min advokat har uppmanat mig att skriva ut alla sms på papper och ta med imorgon men hur gör man det??
    Har provat vidarebefodra till min mail men då syns ju inte vem de är ifrån?..
    (står mitt nr som avsändare..)
    Ber om ursäkt för min totala brist på tekniska kunskap men fattar inte alls hur jag ska göra..
    Har en Samsung S5230.
     

  • Svar på tråden Skriva ut sms på papper...
  • Fia 28

    Du måste ladda ner något program så du kan koppla den till datorn. Nokia mobiler har tex nokia pc suite. Vet tyvärr inte vad Samsung har för något.

  • mrsStatham

    Jag har sett polisundersökningar där de lagt mobiltelefonen i en kopiator och kopierat av smsen.
    Vet inte riktigt om det är något jag skulle vilja göra med min egna telefon dock.

    Annars är det väl bara skriva av dem i ett world dokument tycker jag. 


    Bara två saker är oändliga
  • minnen12

    skriva av dem godkänns enligt advokaten inte..

    Ska kolla upp detta med Kies Air,tack för tipset!
     

  • Prissans

    Lämna in mobilen till polisen? De kan ta hand om sånt! När jag anmälde mitt ex så ville polisen ha min telefon, de kan sånt där.


    Fake it until you make it!
  • Frontline
    minnen12 skrev 2013-01-31 12:01:07 följande:
    skriva av dem godkänns enligt advokaten inte..

    Ska kolla upp detta med Kies Air,tack för tipset!
     
    Kies Air är en app som du lägger till från Google Play i mobilen sen när du startar det får du en adress du knappar in på din webbläsare och då får du tillgång till allt i mobilen, du kan lägga till musik kolla korten och göra överföringar.
    Finns en flik med dina meddelanden klicka på den sen kör du bara en Print Scrn på sidan och skriver ut det...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kotthare

    Går ju även att ta print screens och skriva ut som bilder

  • paret
    Prissans skrev 2013-01-31 12:03:06 följande:
    Lämna in mobilen till polisen? De kan ta hand om sånt! När jag anmälde mitt ex så ville polisen ha min telefon, de kan sånt där.
    Ja, polisen har såna program, exet skickade drygt 500 sms, polisen skrev ut samtliga, en hög på ca 5 cm.
    Gördu en anmälan så fixar polisen detta åt dig, alltså om det föreligger brott.
  • Sykepleie

    Annars brukar man väl kunna få utskrift från operatören. Men då kanske inte avsändaren syns...

  • paret
    Sykepleie skrev 2013-03-20 00:09:15 följande:
    Annars brukar man väl kunna få utskrift från operatören. Men då kanske inte avsändaren syns...
    Hoppas du har fel, hu så hemskt om operatören kunde läsa våra sms.
  • Sykepleie

    paret, jag tvivlar på att de kan läsa sms men man själv kan få utskrifter. Men tvivlar på att operatören kan läsa det.

  • paret
    Sykepleie skrev 2013-03-22 17:24:52 följande:
    paret, jag tvivlar på att de kan läsa sms men man själv kan få utskrifter. Men tvivlar på att operatören kan läsa det.
    Ja hoppas det, hemslt om de kunde läsa sms och se mms
  • paret
    Vanilla ice queen skrev 2013-03-22 17:25:33 följande:
    Prinscreena, maila till din egen mail, öppna mailet på datorn, spara bilden och skriv ut...

    Men då kommer inte avsändaren med väl?
  • gfs89068
    Har själv hittat WONDERS DR.FONE för android samt ANDROID SMS TRANSFER eller SMS BACKUP+ samt PRINTERSHARE men har inte testat någon av dem ännu. Du kan ju testa.någon av dessa. LYCKA TILL!t
Svar på tråden Skriva ut sms på papper...