• mammacita

    Bra appar för 2-åring

    Hej!
    Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon har tips på bra appar för vår lilla 2-åring?
    Tacksam för alla tips och råd!   

  • Svar på tråden Bra appar för 2-åring
  • Mabaja

    Sofies sjung lek och lär är en stor favorit här hemma, man kan lära sig klockan, alfabetet, lyssna på visor, lyssna på sagor, spela memory, lägga pussel och "hitta" saker. Finns gratisversion och kan köpa till olika delar av programmet. Vi köper när nya sagor och visor kommer då min dotter älskar den appen

  • Lisa med barn

    Appar till en 2-åring? Nu skojar du väl? Läs en bok för barnet, sjung tillsammans eller spela spel. Eller vill du hellre ha mobilen som barnvakt?

  • Erfdgt

    Pippis Villa Villekulla är bra också tycker jag, och vår dotter, som visserligen är 6år, men våra vänner med yngre barn (2-3år) har också den och barnen tycker den är jätterolig :)

  • mammacita
    Erfdgt skrev 2013-01-31 12:10:24 följande:
    Pippis Villa Villekulla är bra också tycker jag, och vår dotter, som visserligen är 6år, men våra vänner med yngre barn (2-3år) har också den och barnen tycker den är jätterolig :)

    Tack för tipset!
  • mammacita
    Lisa med barn skrev 2013-01-31 12:09:32 följande:
    Appar till en 2-åring? Nu skojar du väl? Läs en bok för barnet, sjung tillsammans eller spela spel. Eller vill du hellre ha mobilen som barnvakt?
    Tro mig, vi läser även böcker, sjunger o spelar spel.  
  • Lisa med barn
    mammacita skrev 2013-01-31 12:21:18 följande:
    Tro mig, vi läser även böcker, sjunger o spelar spel.  

    Det låter jättebra. Kanske är det bara jag som är kvar i stenåldern?

    Får väl kolla på nåt tips här för att se om det är nåt för mina småttingar också.
Svar på tråden Bra appar för 2-åring