• NovemberApril

    Semestertips för oss som vill resa inom Sverige i sommar, alla är välkomna - helst med tips!

    Jag är uppväxt i en campande familj, vi har hyrt stugor privat, på campingar, hyrt husvagnar, husbilar, tältat och jag har älskat det. I sommar är dottern 3,5 år och vi kommer om allt går som det ska ha en son som är beräknad att komma i Maj. Vi är bosatte i Malmö i Skåne och vill komma bort från storstaden och bara ta det lungt. Bada, sola, njuta av aktiviteter, grilla, ha roligt tillsammans och vila upp oss ordentligt.

    Kollar Blocket efter stugor men känns så svårt att bestämma sig för något. Kanske hade en camping varit roligare för vår dotter då det oftast är mycket samlat runt omkring.

    Eftersom vi kommer att ha en liten bebis kommer det att bli många pauser på vägen och har därför inte planerat att köra alldeles för högt upp men om ni har bra förslag är vi öppna. Men högre upp än Stockholmstrakterna blir det inte, det blir för långt för barnen

    Detta blir min första Sverigesemester med min egna lilla familj och ser verkligen fram emot det. Tips på mysiga byar, städer, ställen att besöka - aktiviteter. Kanske Astrid Lindgrens värld, har ni varit där? Vad tyckte ni? Ölands djur och nöjespark? Tar tacksamt emot allt

    Det måste ju finnas fler än oss?  Välkomna in hit         

  • Svar på tråden Semestertips för oss som vill resa inom Sverige i sommar, alla är välkomna - helst med tips!
  • Vendelsö

    Astrid Lindgrens värld är jättebra, tyckte vi när vi var där med våra barn som då var 2 och 4. Öland åker vi till i sommar och hyr stuga i köpingsvik, men djurparken kommer vi skippa. Den är ingen höjdare om du frågar mig. Kanske kan ni åka mot Göteborg och besöka Borås djurpark som är betydligt trevligare och satsa på ett lisebergsbesök samtidigt? Hela hallandskusten är full av fina stränder och campingar. Varberg är en favorit med fästningen och en mysig liten stadskärna, nära till både Göteborg och Borås f.ö. Finns också en hel del mysiga ställen runt Vänern. Kinnekulle är jättefint. Bra camping finns exvis i Lidköping och hällekis. Då kan man roa sig på skara sommarland tex eller kika på läckö slott.

  • NovemberApril

    Tack för supertips! Nä, Öland lät väldigt dyrt för barn över 1 meter. Fullt pris liksom! Det känns lite som om vår 3-åring inte kommer nyttja det stället för dem pengarna men Borås lät väldigt intressant. Ska kolla på dessa alternativ sen! Kör man Hallandskusten kan man ta ett besök i Ullared också

  • ellinoras

    Kolla på stf, det finns massor av fina vandrarhem i skåne. Underbara stränder och andra utflyktsmål, samt en hel del som händer med alla sommarturister. Då kommer ni iofs inte iväg så långt, men det kanske bara är skönt med en ny bebis. Även Blekinge är ju nära och fint.

  • LFF
    ellinoras skrev 2018-04-24 14:50:54 följande:

    Kolla på stf, det finns massor av fina vandrarhem i skåne. Underbara stränder och andra utflyktsmål, samt en hel del som händer med alla sommarturister. Då kommer ni iofs inte iväg så långt, men det kanske bara är skönt med en ny bebis. Även Blekinge är ju nära och fint.


    Tror inte bebisen är så liten längre eftersom tråden skapades 2013
  • ellinoras
    LFF skrev 2018-04-24 14:58:02 följande:

    Tror inte bebisen är så liten längre eftersom tråden skapades 2013


    Haha, hoppsan! Men tror att mina tips funkar bra nu med ;)
Svar på tråden Semestertips för oss som vill resa inom Sverige i sommar, alla är välkomna - helst med tips!