• Anonym (*förvirrad*)

    Bisexuell + stadigt förhållande?

    Jag är tjej och lever tillsammans med en kille sedan 1 år tillbaka. Jag älskar honom otroligt mycket och jag är rätt säker på att det är honom jag vill vara med, men nu börjar jag fundera på en sak.
    Jag har tidigare haft ett par stadiga förhållanden med tjejer, och såg mig själv ett tag som homosexuell.
    Idag ser jag mig som bisexuell - men hur skall jag kunna leva ihop med min pojkvän och inte nånsin kunna träffa en tjej? Hur lever ni andra bisexuella tjejer och killar som har stadiga förhållanden?
    Jag anser mig själv vara en pålitlig varm och trogen tjej, och jag vill inget illa mot min pojkvän, men jag undrar hur jag skall kunna se mig själv som heterosexuell plötsligt!?

    Hoppas ni hänger med på hur jag menar... 

  • Svar på tråden Bisexuell + stadigt förhållande?
  • Anonym

    Jag förstår inte varför du är så förvirrad? Du är bisexuell, vilket betyder att du kan bli sexuellt attraherad av både män och kvinnor.


    Det betyder inte att du måste vara sexuellt attraherad av alla män och kvinnor, eller att du inte kan leva i ett monogamt förhållande med en man t.ex.


    Läs på lite om vad bisexualitet är, finns många bra hemsidor, googla bara bisexualitet.


    Lycka till!

  • Anonym (*förvirrad*)
    Anonym skrev 2013-02-02 17:45:29 följande:

    Jag förstår inte varför du är så förvirrad? Du är bisexuell, vilket betyder att du kan bli sexuellt attraherad av både män och kvinnor.


    Det betyder inte att du måste vara sexuellt attraherad av alla män och kvinnor, eller att du inte kan leva i ett monogamt förhållande med en man t.ex.


    Läs på lite om vad bisexualitet är, finns många bra hemsidor, googla bara bisexualitet.


    Lycka till!


    Jag är fullt medveten om vad bisexualitet är. Och det är därför jag är så förvirrad. 
    Jag lever ju som sagt med en man, men jag känner suget efter tjejer. Och jag undrar hur ni andra hanterar dessa känslor som är i samma situation som mig..

    Du missförstod mig nog bara.. 
  • linjes

    Gift med en man men bisexuell eftersom jag tänder på kvinnor och män,det har inte ändrats för att jag gifte mig med en man

  • Tealhawk

    Det bästa vore väl om du kunde hitta en man som är villig att ha ett öppet förhållande där du får träffa tjejer också. Polyamorösitet är lite som 2000-talets homosexualitet. Ingen pratar om det för att det är tabu, men jättemånga är det.


    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Hetero)
    Anonym (*förvirrad*) skrev 2013-02-02 17:47:46 följande:
    Jag är fullt medveten om vad bisexualitet är. Och det är därför jag är så förvirrad. 
    Jag lever ju som sagt med en man, men jag känner suget efter tjejer. Och jag undrar hur ni andra hanterar dessa känslor som är i samma situation som mig..

    Du missförstod mig nog bara.. 
    Fast vad är skillnaden mellan dig och en tjej som är hetero, lever med en man och kanske ibland blir sugen på en annan man.

    Antingen är man trogen,otrogen, eller kör nån överenskommelse om öppet förhållande. Har väl inget att göra med om man är hetero, homo eller bi? 
  • Doktorn
    Anonym (*förvirrad*) skrev 2013-02-02 17:47:46 följande:
    Jag är fullt medveten om vad bisexualitet är. Och det är därför jag är så förvirrad. 
    Jag lever ju som sagt med en man, men jag känner suget efter tjejer. Och jag undrar hur ni andra hanterar dessa känslor som är i samma situation som mig..

    Du missförstod mig nog bara.. 
    Jag håller med Anonym ovan.  Din sexuella läggning betyder ju bara att du kan bli attraherad av både kvinnor och män.  Vem du väljer att leva med i ett monogamt förhållande är ditt val.  Det är inte konstigare att du just nu "ger upp" din lockelse till kvinnor än att du just nu "ger upp" din lockelse till andra män.  Det fungerar ju precis likadant.

    Alternativt har du en diskussion med  din kille om ett öppet eller polyamoröst förhållande, men det är en annan sak.
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Anonym (??)

    Jag förstår inte frågan riktigt? Du är bisexuell och ihop med en man. Fine! Frågan då är väl om man är monogam eller inte?
    Jag är hetero och ihop med en man. Det finns miljoner andra män därute, men det är MIN man jag vill leva med?
    För mig är nog frågan om du vill vara trogen din man eller inte? Sen om du tänder på killer eller tjejer eller både ock - det spelar väl ingen roll?
      

  • Anonym (*förvirrad*)
    linjes skrev 2013-02-02 17:48:58 följande:
    Gift med en man men bisexuell eftersom jag tänder på kvinnor och män,det har inte ändrats för att jag gifte mig med en man
    Jag var nog kanske otydlig i min fråga.... Jag lever ju också med en man men känner lite längtan då och då efter en tjej igen. Så jag undrar hur man kan få det att gå ihop? Har du varit otrogen mot din man? Eller sväljer du helt enkelt de lustarna du har efter tjejer? 
  • Anonym (??)
    Anonym (*förvirrad*) skrev 2013-02-02 17:52:22 följande:
    Jag var nog kanske otydlig i min fråga.... Jag lever ju också med en man men känner lite längtan då och då efter en tjej igen. Så jag undrar hur man kan få det att gå ihop? Har du varit otrogen mot din man? Eller sväljer du helt enkelt de lustarna du har efter tjejer? 

    Ja men är inte det samma fråga som en hetero kan känna? Att man är tillsammans med en man, men undrar om man inte ska på "testa på" en annan man igen??
  • lykantrophona

    Alla människor  blir ibland sugna efter någon utanför förhållandet tror jag? Det handlar inte om vilka kön man attraheras till. En straight person som är ihop med en kort kille kanske ibland kan sakna hur det är att vara med en lång kille.  Ja, jag är ihop med en kille. Ja, jag fantiserar ibland om tjejer. Ibland fantiserar jag om andra killar, hundar, prostitution, eller vad som nu jag vill tänka på för stunden.

    Du blir inte mer heterosexuell av att vara ihop med en kille. Är man bi så är man bi, oavsett vem man är ihop med eller om man är singel eller ej.

    Om du däremot verkligen vill blanda in fler parter än din kille i ert liv, så kallas det polyamori. Det är inget fel på att leva flersamt heller. Men då måste du prata med din kille om det förstås.

Svar på tråden Bisexuell + stadigt förhållande?