• Wihla

    väntar smått i septembereller oktober i Umeå

    Hallå?! 
    Jag är ny här, och har BF på tisdag! :) Nån som är kvar här eller har alla dragit till forum på FB?
    Är 33 år, ska få första barnet och bor 1,5 mil utanför Umeå. Skrattande

     

  • Wihla

    Hejhej! Ja, jag är också hemma och pysslar på dagarna. Har gått på GP sedan 12/8, vilket har varit grymt skönt eftersom jag har ett rätt tungt jobb. Annars har jag varit lyckosam med min graviditet, har mått toppen förutom trötthet i början och nu svullna fötter i slutet. Tror att jag har lite förvärkar på kvällarna, men nu längtar jag bara tills det drar igång på riktigt och man får uppleva känslan av att få ett litet mirakel!! :D Det vore kul om vi är några stycken att kunna ses i vinter och hitta på nåt el bara surra! :)

  • Wihla

    Ja, det vore jättekul att kunna ses nån gång ibland när man ändå bara går hemma på dagarna.

    Vi bor oxå i hus så jag har även lite att göra på dagarna, men det blir mest småpyssel nu i slutet och mycket vila, för just nu är jag rejält förkyld!?! Ingen bra tajming alls...

    Jag syr en hel del så det är mest det som upptagit min tid sedan jag gick på GP. Har sytt en massa bäbis-grejer... hade panik innan att jag inte skulle hinna, men jag har lugnt hunnit allt jag hade tänkt, med lite hjälp från min kära mor. Och vissa dagar har jag bara vilat hela dagarna, vilket varit otroligt skönt faktiskt! :)

    Imorgon ska jag till BM igen och se om den fixerat sig eller om det fortfarande är rörligt  där nere. Det känns konstigt avlägset att det ska sätta igång snart... trots att det är beräknat på tisdag... Jag hoppas att jag slipper gå så länge över tiden bara. Är lite less på att vara så klumpig nu! Tungan ute

    Vilka datum hade ni för BF?
     

  • Wihla

    Puh, jag var till BM igår och efter att hon kollat 2 ggr så tyckte hon att pulsen på bäbisen var hög, så vi fick åka in och ta ett CTG. Under tiden så gick pulsen ner och allt såg bara bra ut enligt dem. Förmodligen var det bara en väldigt aktiv bäbis just då. Men man blir ju ändå orolig, idag går tiden ut för oss och jag sov riktigt pissigt inatt, antar att det är pg a gårdagen och oro.

    Jo, jag känner mig oxå ganska lugn, vill bara att det ska dra igång så man får komma hem med sin lilla nån gång, och börja livet! :)
    Oj, vad spännande, vi får bara vänta nu då och hoppas på så snart som möjligt! :)

     

  • Wihla

    Jaa, man hinner bli ganska orolig. Ja, det hade gärna fått sätta igång nu känner jag! :)
    Nä, vi vet inte vilket kön det blir, jag har hela tiden känt det som att det blir en liten kille, men nu har jag nästan vänt och det känns som det kommer en tjej istället! ;) Ah, det spelar ingen roll, men det blir så himla kul och spännande att få se den lilla skrutten och huvudsaken är ju ändå att den mår bra och är frisk! :) Man är ju i rätta händer där man är på förlossningen så det känns ganska tryggt! :)

    Oj, jag beklagar....  vet inte hur det känns att förlora en förälder men vet hur det känns att förlora nån som står en väldigt nära, förra året förlorade jag min älskade farmor, min sambo förlorade sin morfar och vi båda förlorade en av våra bästa vänner, så det var ett oerhört tungt år. 

    Självklart vill man ha dem hos sig ibland, de betyder oftast väldigt mycket för en. Nä, förstår att hormonerna inte gör det bättre, men tänk på att du har genomgått det tidigare och vet på ett ungefär vad det handlar om. Själv har jag bara läst och hört om vad som händer... Har läst en grymt bra bok nu som jag ska försöka ta hjälp av vid förlossningen: Föda utan rädsla av Susanna Heli.
    Du kanske redan läst den eller vet vad den handlar om? Den boken och en av mina bästa vänner har hjälpt mig att inte känna mig rädd.

    Men har du någon som ska följa med dig på förlossningen? Sambo? 
    Förstår att du känner så, och självklart klarar du detta! Det finns inga tvivel om saken! :) 

  • Wihla

    Skönt att du känner dig bättre!
    Jag var in på din blogg och kikade, det känns som att du och jag har väldigt likadana magar just nu! :) Har hela graviditeten haft en ganska låg mage... och nu har den blivit nästan lite fyrkantig, det kanske är jättevanligt, jag har ingen aning! ;)

    Baka är superkul, älskar det och gör det mer än gärna om andan/lusten faller på!

    Nä, mina förvärkar kommer och går... vet inte ens säkert att det är förvärkar, men det känns mest på kvällen iaf. Så svårt att veta vad det är när man inte känt det förut, men har läst att det känns ungefär som mensvärk, alltså nere i magen och strålar ut i ryggen, och det är precis den känsla jag har på kvällarna så jag bara antar att det är det jag har! ;)

    Nu ska jag försöka ta mig ut på en liten långsam promenad och se om jag hittar lite snygga höstiga löv och prylar och göra nån krans eller nåt av! :)

    Hoppas ni har en skön dag i det fina höst-vädret! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

     

  • Wihla

    Tjingeling!
    Nä, nu börjar jag bli less... har ju gått över 1 v på tisdag... :/ Nu vill jag att denna lilla ska komma ut!

    Det har börjat trycka mycket nedåt nu senaste dagarna och bebisen har faktiskt sjunkit längre ner, men händer inte så mkt mer än så... jag väntar ju på riktiga tecken, typ att vattnet ska gå, riktiga värkar, slempropp... men inget! :(
    Ah, inte så mkt annat att göra än att vänta och hålla tummarna känns det som.
    Hoppas ni mår bra iaf! :)

     

  • Wihla

    Ett "kisskydd" hade nog inte varit så dumt, har funderat på att lägga in det jag med, men vi har inget så då måste jag köpa ett... :/ 

    Ja, det är skönt att förskingra tankarna med nåt annat när man bara går och väntar märker jag, om man bara sitter hemma och inte gör så mkt så är det lätt att tiden går väldigt långsamt. Men jag försöker göra lite olika saker varje dag och ändå planera lite för att kunna ha nåt att se fram emot även om bäbisen väljer att komma.

    Imorse kändes det som jag hade mensvärk, men det gick över efter att jag bara legat och vilat en stund... :(

    Nä, jag har inte provat så mkt knep, har läst lite och det verkar ju ändå inte som att nånting fungerar, utan att bäbisen kommer när den är redo för det. Önskar att det kunde finnas några knep men jag tror inte så mkt på sånt tyvärr. :/ Men ni får ju gärna tipsa om ni tror att nånting kan funka, det kan ju alltid va värt att testa! ;)

     

  • Wihla

    Hihi, jag hämtade min på Babyproffsen, och då fick man ju lite blandade saker, men då var tidningen som medföljde, jättegammal och rabattkupongerna på Pampers gick ut i januari -13...
    Så jag mailade en bild och skrev att jag tyckte att det var så trist att det blivit sådär och att jag gärna ville testa pampers så det var tråkigt att kupongerna gått ut osv... Tänkte se om det händer nåt när man klagar.... ;)

    Och mycket riktigt så lönade det sig, jag fick ett mail med bifogade rabattkuponger från Pampers och så ville de ha min hemadress så de kunde skicka en ny tidning! Då fick jag en tidning, ett par små strumpor och rabattkuponger från Lindex, en liten mössa från nåt annat ställe, och en massa andra rabattkuponger lite här och var. Så jag blev helnöjd! :)

    Jo, mycket kan nog vara psykiskt. Och man vet ju aldrig riktigt om det verkligen fungerade eller om det skulle blivit så ändå. :)

     

  • Wihla

    Hejhej!!

    Ojoj vad spännande med slemproppen... men jag undrar lite hur man vet att det är den? Vet man bara det, eller är det väldigt tydligt? Vissa säger att det hörs t.om ett "knäpp" när den går?! Trodde att det var på gång igårkväll för mig med men, det gick över som vanligt... :(
    Hur långt innan kan slemproppen gå egentligen?

    Det är bra! Man ska hitta på saker ändå, jag var på stan i fredags en sväng oxå, köpte en amnings bh och min sambo köpte skor! Men kände väl att jag inte ville vara nå länge, hade skräcktankar hela tiden om att vattnet skulle gå inne på nån affär!! Ojoj, det tycker jag hade varit jobbigt! 

    Jag har faktiskt varit lite sneaky och hämtat ut 3 st startboxar, från olika ställen! :)
    Babyboxen från Babyproffsen, sen finns det en på Apoteksgruppen (som inte finns här, men har en kompis i Malå som hämtade ut det åt mig där) tror jag det var, och en tredje från Kronans Droghandel. 

    Kan hålla med om att det var mest reklam och jag är egentligen inte så mkt för att läsa alla dessa tidningar, men rabattkuponger kan alltid va bra att ha, och i det från Kronan så fick man 1 pkt våtservetter och en stor flaska bad o dusch för bäbisen bl a. så det var ju trevligt och välbehövligt! :)

    Är ni båda med i gruppen Norrlandsmammor 2013 på Facebook?
    Blev bara lite nyfiken, om ni är det så var det jag som frågade igår vilka som fortfarande väntar?! :) Misstänker att ni båda är med, men rätta mig gärna om jag har fel! :)
     
    Hoppas ni har en härlig dag och att det drar igång nu "Lilla du"! :)
     

  • Wihla

    Halloj! 

    Nu är jag oxå mamma!! :D
    Fick vår underbara lilla tjej för precis en vecka sedan, fredag 11:e föddes hon med akut kejsarsnitt. Allt gick bra och nu är vi bara hemma och myser! :) Hon var 52 cm lång och vägde 4190g! :D
    Det är så underbart!! :D

    Grattis till er andra! Så kul!! :) 
    //Linda 

Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå