• Anonym (Enmammaredan)

    Dagen efter piller

    Hej
    Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden, men lägger den här.
    Jag tar minipiller Cerazatte, och jag och min man hade sex och glömde ta pillret dagen efter.
    Jag kom först på dagen efter på natten när jag la mig, så då var det försent att ta " dagen efter piller ". Så på dag 2 tog jag " dagen efter piller " Norlevo. Sen jag tog pillret så har jag molande och ilande värk i äggstockarna, precis som jag kände på mina andra graviditeter, ( har två underbara barn ). Idag är det dag 6 sen vi hade sex.
    Min fråga är, kan man känna molande värk, efter dagen efter pillret? Är det hormonerna som spelar spratt? Jag fortsätter tar mina minipiller, och det gjorde jag även den dagen jag tog akutpillret. Kan det vara därför jag har känningar där nere, eller kan jag vara gravid??
    Så här har jag kännt 4-5 dagar efter samlaget. Känner även mensvärk nu 6 dagar senare jag tog akut pillret
    Ni som har använt dagen efter piller, hur har ni kännt er? Vad är era erfarenheter?
    Ska till en barnmorska på fredag och rådfråga, men jag har så svårt att vänta till fredag!
    Jag vill verkligen inte genomgå en abort om jag skulle vara gravid, så jag hoppas att jag slipper..
     
      Tacksam för svar.                    
    Glömde skriva att jag fortfarande ammar min son som är snart 1 år, och har inte fått mens än. Men det kanske inte spelar nån roll? Har inte koll på det där..

  • Svar på tråden Dagen efter piller
  • Anonym

    Jag har inte heller så stor erfarenhet av att kombinera p-piller/minipiller tillsammans med dagen efter piller.. jag har tagit dagen efter piller, och efter det var min menscykel väldigt strulig. hade blödningstrassel ett bra tag efter och inget var sig likt.
    jag tror nog det där dagen efter pillret kan ställa till det lite..
    antar att det enda du kan göra är att vänta ut det, till nästa mens, och kommer det ingen mens så får du  nog ta ett graviditetstest.
     

  • Anonym (Enmammaredan)
    Anonym skrev 2013-02-06 13:55:26 följande:
    Jag har inte heller så stor erfarenhet av att kombinera p-piller/minipiller tillsammans med dagen efter piller.. jag har tagit dagen efter piller, och efter det var min menscykel väldigt strulig. hade blödningstrassel ett bra tag efter och inget var sig likt.
    jag tror nog det där dagen efter pillret kan ställa till det lite..
    antar att det enda du kan göra är att vänta ut det, till nästa mens, och kommer det ingen mens så får du  nog ta ett graviditetstest.
     

    Tack för ditt svar!

    Grejen är, jag har inte fått min mens än sen förlossningen. Det har gått snart 1 år.  
  • Anonym
    Anonym (Enmammaredan) skrev 2013-02-06 13:57:27 följande:

    Tack för ditt svar!

    Grejen är, jag har inte fått min mens än sen förlossningen. Det har gått snart 1 år.  
    Ah ok. ja då kan det ju bli lite knepigare förståss
    Men hur eller hur så är det ju för tidigt att ta ett test nu, och att ta ytterligare ett dagen efter piller gör nog ingen större skillnad?
    Du får nog vänta ett par veckor och testa då kanske? Hoppas det löser sig och att bm kan ge dig bättre råd på fredag! 
  • Leilon

    Jag har blivit gravid trots dagen efter piller. Dock inte kombinerat med mini-piller.

  • Anonym (Enmammaredan)
    Anonym skrev 2013-02-06 14:01:06 följande:
    Ah ok. ja då kan det ju bli lite knepigare förståss
    Men hur eller hur så är det ju för tidigt att ta ett test nu, och att ta ytterligare ett dagen efter piller gör nog ingen större skillnad?
    Du får nog vänta ett par veckor och testa då kanske? Hoppas det löser sig och att bm kan ge dig bättre råd på fredag! 

    Tack så mycket!
  • Anonym

    blev gravid trots dagen efterpiller som tyvärr fick bli en abort Rynkar på näsan

  • Anonym (Enmammaredan)

    Snälla. Kan ingen mer svara?? Nån som har upplevt mensvärk och ont i magen efter dagen efter piller, och det har visat negativt på stickan?

    Nån? Finns ingen som kan svara? Jag upplever mensvärk och ont i magen..

      

  • Anonym (hur gick det)

    Hur gick det för dig?Jag är i en situation liknande din just nu och söker desperat efter erfarenheter.

  • OroligIdiot

    Hej, sitter i samma situation. Hur gick det för er? Jag kan knappt sova pga alla tankar som går på hjärnkontoret...

  • kasovi

    Det finns två olika dagen efter-piller; ett som man kan ta upp till 3 dagar efter samlag, och ett annat som man kan ta upp till 5 dagar efter samlag.

    Det kan vara lugnt alltså!

  • nursebetty
    Anonym (Enmammaredan) skrev 2013-02-06 21:31:14 följande:

    Snälla. Kan ingen mer svara?? Nån som har upplevt mensvärk och ont i magen efter dagen efter piller, och det har visat negativt på stickan?

    Nån? Finns ingen som kan svara? Jag upplever mensvärk och ont i magen..

      


    Jag har haft precis det du beskriver och ja stickan var negativ.
Svar på tråden Dagen efter piller