• elisabet7101

    progesteronvagitarier

    Är det någon som provat progesteronvagitorier?Är det som jag läst att det ska hjälpa till under den mest kritiska tiden v5-8?Man tar dom 3gånger per dag i några veckor?Är det någon som provat eller spelar det ingen roll?Biverkningar.Tacksam för svar

  • Svar på tråden progesteronvagitarier
  • Pimpinellan

    De flesta tar dem från plus till v.12. Själv har jag aldrig kommit så långt-v.11 som längst utan proggisar och v.7 med. Dosen varierar,tre om dan är max. Biverkningar har jag inga haft förutom viktuppgång när jag tatt dem före mens. Råder delade meningar om det verkligen kan hjälpa,men det stjälper aldrig heller. Bör kombineras med annat om det  är mot upprepade m.f.

  • many87

    Jag fick dom när jag blev gravid med dottern och kommer få dom om/när jag blir gravid nästa gång, pga att jag har pco för att hjälpa kroppen att behålla embryot..

    Jag märkte inga biverkningar på dom, var väldigt trött men vet inte om de var pga graviditeten eller dom...

  • elisabet7101
    many87 skrev 2013-02-10 17:12:39 följande:
    Jag fick dom när jag blev gravid med dottern och kommer få dom om/när jag blir gravid nästa gång, pga att jag har pco för att hjälpa kroppen att behålla embryot..

    Jag märkte inga biverkningar på dom, var väldigt trött men vet inte om de var pga graviditeten eller dom...
    Okey.Om jag ber doktorn om det kommer jag också få dom eller är det bara vissa som får?Jag tänkte mer på att jag är 42år nu och fick missfall för några dagar sen men så har jag väldigt svårt att bli gravid,tar flera år per barn.Tror du att jag kan få sånt av doktorn eller måste man ha andra problem?
  • many87

    Det vågar jag inte svara på om läkaren skriver ut de till dig eller inte. De ända är stt ringa och prata med dom å se vad dom säger å tycker..
    Lycka till

  • Annelie 76

    Jag använde progesteronkräm (Progesterall) från + till vecka 12. Om det hjälpte vet jag inte men sonen är 17 månader nu.

  • elisabet7101
    Annelie 76 skrev 2013-02-13 13:40:42 följande:
    Jag använde progesteronkräm (Progesterall) från + till vecka 12. Om det hjälpte vet jag inte men sonen är 17 månader nu.
    Det verkar som flera haft lyckade graviditeter med progesteronkräm eller vagitorier.Vilket är bättre eller är det samma verkan?
Svar på tråden progesteronvagitarier