• MammaMia07

    pergotime + ovirelle

    Hej!

    Tänkte mest söka lite stöd + funderingar kring Insemination med behandling av pergotime & spruta!

    Jag & min sambo har genomgått fertilitetsutredning + missfallsutredning men de hittar inget som är fel.

    *Hur har ni mått som gemongått denna behandling?!

    *Hur mår ni som äter pergotime?Har ni blivit gravida?Ett barn eller flerbörd? 

    *Dom rek 3 Inseminationer & sedan IVF?Hur tänker ni kring detta?!      

    *Hur ofta har ni sex kring ägglossning kring inseminationen?! 
     
    *Hur mkt har ni varit tuvgna att vara lediga från jobb?!Ultraljud,insemineringen mm 

    *Kan man jobba efter man har blivit inseminerad?!   

    TUSEN FRÅGOR   LYCKA TILL ALLA NI SOM KÄMPAR

  • Svar på tråden pergotime + ovirelle
  • Pepsi

    Hej!
    Sitter i samma situation..Ska iväg till gyn om en stund och se om något ägg växt till sig med hjälp av pergotimen.
    Denna gång ska få pröva ovitrelle,
    Har inte behövt det förut men de senaste kurerna har krånglat..
    Jag blev gravid på första lyckade pergotimekuren, men det slutade inte så bra tyvärr.
    Vi kör inte med insemination, utan det sköter vi själva :P
    De rekommenderar ju att man ska ha sex varannan dag, men för oss tog det nästan död på sexlivet...Så vi kör bara ett par dagar runt ägglossningen.
    Jag använder mig av ägglossningstest så när jag fått utslag på det så brukar vi mysa ett par dagar ... :)

    Har ju tur jag jobbar ju natt så att jag behöver aldrig ta ledigt. Där emot var det ett jäkla meck med när sambon skulle lämna sitt prov. För han jobbar dag.. :P

    När börjar du med tabletterna? :)

  • MammaMia07

    Jag ska börja ta tabletterna nästa månad....

    Pepsi:Har du ingen egen ägglossning iom att ni försöker hemma?!Går du endast på ultaljud för att hålla koll?

    Allt fungerar som de ska för våran del,så dom vill inte ge Pergotime utan att vi ska göra någon form av behandling...just för att min ägglossning fungerar...
    Hade också hellre velat testa pergotime + försöka på "normalt" vis hemma än att starta med Insemination ): 
            

  • Pepsi
    MammaMia07 skrev 2013-02-11 16:20:12 följande:

    Jag ska börja ta tabletterna nästa månad....

    Pepsi:Har du ingen egen ägglossning iom att ni försöker hemma?!Går du endast på ultaljud för att hålla koll?

    Allt fungerar som de ska för våran del,så dom vill inte ge Pergotime utan att vi ska göra någon form av behandling...just för att min ägglossning fungerar...
    Hade också hellre velat testa pergotime + försöka på "normalt" vis hemma än att starta med Insemination ): 
            


    Nej jag har ingen egen ägglossning.
    Det är lite konstigt för första kuren som jag fick (enkeldos) fungerade inte. Då var jag på VUL och sen första dubbeldosen. Sen skulle det bara funka. Men blev ju gravid och i vecka 6 så fick jag mens. Sen efter det tog jag pergotime men när den lyckade ägglossningen var så var sambon sjuk. Så vi missade den ägglossningen.

    Var bara det att kuren efter uteblev ägglossningen och kuren efter det så blev ägglossningen ganska sent i cykeln, men mensen kom inte förens långt efter. Så nu fick jag gå på ett VUL för att se så det inte blivit något konstigt.
    Så idag var jag på gyn och hade ett ägg på 20 mm...Så det blir ägglossning i dagarna! :) Ska ta något som jag trodde var ovirelle, men det hete något annat men ska väl göra typ samma sak. Så jag ska injicera det ikväll.

    Min läkare prata om att jag och sambon ska diskutera om vi skulle vilja pröva insemination. Om ett par månader, men ska prata med sambon. Som jag känner har vi inte haft så många ärliga chanser med bra ägglossning...Så för min del kör vi som vi gjort nu. Men vi får se vad han säger....

    Vad frustrerande att det inte finns några fel! Det hade ju varit skönare på ett sätt att de hittat något som de kunde hjälpa er med. Som jag har förstått det så ägglossar du som du ska? Behöver du verkligen pergotime då? Det hjälper väl bara ägget och växa så att det till slut släpper.

    Jag hoppas innerligt att det löser sig för er! En annan vet ju iallafall var felet ligger.  
     
  • MammaMia07

    Jepp egen ägglossning.Atar att de är större chanse inför insemitionen så jag ska äta dubbelkur Pergotime.Håller tummarna.
    Vi har redan barn sedan innan så detta är syskonflörsök som vi kämpat med i 3 år...

  • Pepsi
    MammaMia07 skrev 2013-02-11 19:03:50 följande:
    Jepp egen ägglossning.Atar att de är större chanse inför insemitionen så jag ska äta dubbelkur Pergotime.Håller tummarna.
    Vi har redan barn sedan innan så detta är syskonflörsök som vi kämpat med i 3 år...
    Okej, ja jag kan ju inte så mycket om insemination.... Men hoppas att det lyckas på inte allt för många försök! :)
Svar på tråden pergotime + ovirelle