• Anonym (Maken)

    Vad kostar permanent hårborttagning "därnere"?

    Jag håller på och försöker övertala min fru att hon skall göra en laserdepilering av musen så att hon alltid är helt slät och slipper raka sig. Hon är lite tveksam men jag känner att jag gärna vill använda min bonus från arbetet iår (15 000) till detta som en överaskning till henne på vår bröllopsdag men jag är osäker på om pengarna räcker.

    Vet ni vad det kostar att ta bort ALLT hår därnere permanent och vilka kliniker i Stockholm som gör detta?

  • Svar på tråden Vad kostar permanent hårborttagning "därnere"?
  • Anonym (oj)

    Inom några år kommer alla att vilja ha hår igen, för då kommer det vara inne....stackars din fru då....

  • Fröken reserverad
    Anonym (Maken) skrev 2013-02-18 16:15:28 följande:
    Jag håller på och försöker övertala min fru att hon skall göra en laserdepilering av musen så att hon alltid är helt slät och slipper raka sig. Hon är lite tveksam men jag känner att jag gärna vill använda min bonus från arbetet iår (15 000) till detta som en överaskning till henne på vår bröllopsdag men jag är osäker på om pengarna räcker.

    Vet ni vad det kostar att ta bort ALLT hår därnere permanent och vilka kliniker i Stockholm som gör detta?
    Googla på lite kliniker och hudvårdssalonger och ring och fråga. Beroende på hårväxt så kostar det säkert mellan 15-25 000 och tar ett tag att göra (man måste väl göra ett antal behandlingar och vänta ett par veckor mellan varje).

    Vad jag hört så gör det ganska ont med. 
    Reserverad står för upptagen.
  • Nallet

    Frågan är, vill hon vara hårfri för evigt?

    Du skrev bara att du försökte övertala henne till att göra det.

    Annars, om hon nu alltid rakar sig och inte gillar hår, så får hon vara beredd att det kommer att behövas flera behandlingar där det också kommer att göra ont.

    Om hon fortfarande vill göra det och det är någonting ni både kommer överens om såSkål

  • Anonym (.)
    Nallet skrev 2013-02-18 18:26:23 följande:

    Frågan är, vill hon vara hårfri för evigt?

    Du skrev bara att du försökte övertala henne till att göra det.

    Annars, om hon nu alltid rakar sig och inte gillar hår, så får hon vara beredd att det kommer att behövas flera behandlingar där det också kommer att göra ont.

    Om hon fortfarande vill göra det och det är någonting ni både kommer överens om så


    ...bättre sent än aldrig eller hur tänkte du nu...?
  • Anonym (Dyrt)

    Jag har gjort laserbehandlingar enbart av bikinilinjen för att slippa så mycket hårborttagning där. Jag gick på 15 behandlingar som kostade typ 1000kr per gång (ett ställe som sade sig ha ny modern utrustning, därför rätt dyrt).

    Efter 15 gånger lessnade jag. Tänkte att jag kan göra roliga saker för mina pengar. Typ spara lite till pensionen så jag kan ha lite guldkant då. Jag blev av med ca 2/3 av håret på 15 behandlingstillfällen. (Jag är en vanlig svensk kvinna med genomsnittlig behåring.)

  • elyse

    Räkna med 7-8 behandlingar som kostar ca 2000 per gång.

  • Anonym (AA)

    Mycket finare, fräschare och kvinnligare med lite hår. Känns som onödigt att slänga pengar på sånt trams bara för man tror att porrfilmer är verkliga livet.

Svar på tråden Vad kostar permanent hårborttagning "därnere"?