• Anonym (Desperat ...)

    Förhållande utan 6

    Jag är av lite äldre årsmodell (60-tal) Vi har 2 underbara barn som är i tonåren. Efter sista barnet kan jag helt ärligt säga att vi nog har haft sex kanske vid ett 20 tal tillfällen på som sista 10 åren! Hon säger att hon vill ha lust men det finns ingen! Jag lever på hoppet dom få gångerna det verkligen blir av. Dom sista 2-3 åren har det till-och-med varit något helt år utan sex över huvud taget! 
    Min fru är söt och i mitt tycke sexig, jag säger ofta att jag älskar henne och ger henne komplimanger och kramar. Senaste halvåret eller mer har hon vänt ryggen mot mig när vi skall sova och är helt apatisk när jag kramar och håller om och även  ibland när jag smeker henne försiktigt får jag noll (0) respons! 
    Vid dom tillfällen jag ställer henne mot väggen vill hon bara undvika att prata men om jag verkligen står på mig så säger hon att hon inte vet!?

    Har försökt med allt: Undvikande av kroppskontakt, tystnad, hålla handen, smeka i nacken, pussas... INGET fungerar! Ärligt tror jag hon vill skiljas men det sitter också långt inne.
    HJÄLP mig någon och ge oss råd: samlevnadsexpert, hormoner, vad som helst annars krashar förhållandet innan 2013 är slut! (Hon vill förresten knappt inte prata med mig och säger "då vill jag inte prata med nån annan okänd heller"

    Luttrad / desperat snart 50. 
  • Svar på tråden Förhållande utan 6
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    Det som du kan göra är att ta första steget och själv boka samtalstid, boka samtal för dig och utan din partner för att eventuellt senare bjuda in för parsamtal.  Det går inte att skylla på någon, inte ens sin partner, för att man lever i en komplicerad relation utan du får fundera över vilken relation som du är intresserad av att vara en del av. Du kan få hjälp att reda ut funderingarna och dina val i samtal med exempelvis en psykolog eller parterapeut. 

    Hälsningar
    Camilla 

Svar på tråden Förhållande utan 6