• elintjejen

    Söker likasinnade som drömmer om barn via adoption, som dessutom är pratsugna!

    Finns du där? Du som kanske upplevt det jag och min man går igenom? Eller är du som jag mitt uppe i det? I höstas fick vi svar från doktorn. Vi kommer aldrig kunna få biplogiska barn tillsammans. Världen o drömmarna rasade samman. Fantasier om plugg, hitta drömmannen, gifta sig, jobb o barn fick ett tråkigt avslut. Trots att allt annat gick som tänkt. Min bästa vän har sakta glidit från mig. Hon är partybrud o letar kärlek på sitt håll. Jag brottas med känslor av obeskrivlig sorg, hjälplöshet och ensamhet. Jag har vänner omkring mig. Men de känns som nåt förändrats. Ingen kan hjälpa till o de värkee i bröstet då de hör av sig mer sällan. Jag har alltid varot social o det är därför jag nu är här. Vill desperat få utlopp för det jag känner. Kansle till och med får höra att det är ok att må dåligt ubland... Vi ska gå adoptionsutbildning i vår. Jag arbetar som förskollärare. Kul men tufft nu... Hör gärna av dig! Bor du i småland är det kul förståss. Men jah vill att alla som vill ska känna sig välkomna att ta kontakt. Kanske vi kan stötta varandra. Passar på att de om ursäkt för stavning. Min mobil tycker inte att denna sida äe mobilvänlig. ;) Mvh E.

  • Svar på tråden Söker likasinnade som drömmer om barn via adoption, som dessutom är pratsugna!
  • Catha87

    Jag med, men är skåning:) Jag o min man bestämde oss för snart 3års sedan att adoptera men fick tyvärr inte ansöka om adoption pga att jag ej fyllt 25år. Bara väntan på att få påbörja en medgivarutreding har varit en lång väntan. Nu äntligen har vi fått ett medgivande:) Nu återstår bara nästa långa väntan att få ett barn! Jag vet  o förstår vad du genomgår! Skönt att höra att det är fler än sig själv som tycker allt är jobbigt! Själv har jag ingen i min närhet mer än min man som vet hur tufft det är att inte kunna få egna barn o som har/genomgår en adoptions process!

    Lycka till!! 

  • M2B13

    jag pratar också gärna med er!

    Vi har gett upp försöken med ivf nu och satsar helt på det här med adoption istället. Ska börja föräldrautbildningen i maj och är sökandemedlemmar hos AC sedan januari i år :). Jag bor inte i Småland utan väldigt  mycket mer norröver men hoppas att det går bra iallafall!

  • elintjejen

    Men hej allihop. Va roligt att fler svarat. Spelar absolut ingen roll vart ni bor! :) Väntan är värst. Tänk om hit o tänk om dit...

  • Tant violett

    Ska på adoptionskursen i helgen. Spännande och väldigt pirrigt.

    Vi ska läsa en del. Först den obligatoriska boken " att bli förälder till ett barn som redan finns. ". Sen ska vi även läsa en självbiografi. Jag funderade på "när barnet lagt sig" av Mikael Nyqvist. Jag gillar att läsa, Men för gubben är det värre. Han gillar inte att läsa. Så jag har laddat ner samma bok som ljudbok.
    Hur har ni gjort?

    Kram till alla blivande adoföräldrar!

  • M I M M I

    Tant violett vad spännande! Till din man skulle jag rekommendera Petter lidbäcks bok linnea från... (osäker på stavningen, stad i Kina iaf )

    Den finns att skriva ut gratis på mias hemsida. Är en självbiografi om Petter och hans fru när de får sin dotter. Bra, lättläst, tunn, humoristisk.

    I morse ringde utredaren, vi har fått våra datum! Första mötet om en månad redan, känns jättespännande och så nervöst!

  • Tant violett

    Mimmi: Så kul att ni har fått datum. Jag tror inte det var nån kö i vår kommun men det återstå att se. Tack för tipset om boken. ska kolla upp den.

  • M2B13
    M I M M I skrev 2013-02-27 14:11:06 följande:
    Tant violett vad spännande! Till din man skulle jag rekommendera Petter lidbäcks bok linnea från... (osäker på stavningen, stad i Kina iaf )

    Den finns att skriva ut gratis på mias hemsida. Är en självbiografi om Petter och hans fru när de får sin dotter. Bra, lättläst, tunn, humoristisk.

    I morse ringde utredaren, vi har fått våra datum! Första mötet om en månad redan, känns jättespännande och så nervöst!
    Grattis MIMMI! Nu är ni verkligen igång!!! Tänk så skönt när det börjar hända saker.

    Vi väntar och väntar och väntar. Snart blir jag galen. Tur att man jobbar så man måste tänka lite på annat också :).
  • elintjejen

    Mmm. Väntar med så jag blir tokig. Kurledaren skulle ringa i april o berätta de vi behöver veta om kursen. Jobbet är bra distrahering. Men jobbsr på en förskola. Så drömjobbet förvandlades i höstas till lite jobbigare ..

Svar på tråden Söker likasinnade som drömmer om barn via adoption, som dessutom är pratsugna!