• Anonym (Undrar)

    Oattraktivt om en man har haft få sexpartners

    Finns ett antal diskussioner om det är oattraktivt om någon har haft många sexpartners. Finns en del som tycker det är oattraktivt både vad gäller kvinnor och män (fast i synnerhet kvinnor då) om de haft för många sexpartners Men det omvända då? Om en man har haft få sexpartner. Är 35-45 och kanske bara haft sex med 5 st eller något liknande?

    Jag har fått intrycket att många kvinnor kanske inte direkt ratar en man som haft få partners, men att det gör honom mindre intressant. Lite töntvarning och "vad är det för fel på honom". Stämmer det?

    Verkar finns lite outtalat att en man som haft många partners upplevs som intressant och attraktiv. Fast det skall ju inte vara att man får intrycket av att vara en player som bara vill ha sex.

  • Svar på tråden Oattraktivt om en man har haft få sexpartners
  • Dagdrömmaren

    Bryr mig inte ett dugg ifall människor har haft få sexpartners eller är oskuld. Föredrar så lite som möjligt. Ju mer de har knullat runt desto mer äcklad blir jag.

  • Anonym (få)

    Jag hade blivit glad om han haft få, för jag gillar inte manshoror.

  • BusRåttan1

    På vilket sätt blir han mindre attraktiv? Han är alltså dum i huvudet om han har legat med få kvinnor..

    Träffar jag en man som jag blir förälskad i så är ju inte hans tidigare liv av största vikt, det är hans ensak. 

  • fortsätt paddla

    Hur och med hur många han haft sex med innan är rätt ointressant.Det som spelar roll är väll hur han sköter sina kontakter med ex och hur han har sex med mig.

  • keron

    För mig spelar antalet tidigare sexpartners ingen större roll. Så länge mannen inte är oskuld så bryr jag mig inte det minsta. Han kan ha legat med allt mellan 1-200 pers. Så länge han är clean och inte behandlar mig som en förbrukningsvara så är jag helt okej med att mannen haft många (skrivet utifrån att om jag fortfarande varit singel).

  • Anonym

    Min sambo har legat med 50+.  Hade varit överlycklig om han bara legat med 4-5 stycken.
    Jag älskar honom djupt, men ibland om jag av någon anleding skulle påminnas om hans höga antal sexpartners (som nu) kan jag nästan må illa.

  • missan75

    Min man hade bara haft en tjej innan mig (vi träffades som 23 åringar) men då kände jag inte att det var något problem då han var villig att lära sig. ;)

    Idag, som 37 åring, och om jag skulle träffa en ny man skulle jag nog tycka det var jobbigt att tvingas lära upp någon igen. Nu kan man ju vara väldigt erfaren trotts man bara legat med en person, men min man var det inte och han är lite min utgågångspunkt.

    Däremot kan jag ju ibland, du fundera på hur vi hanterar det om han vid en eventuell 40 års kris får för sig att han behöver ligga med fler... då han var så oerfaren när vi träffades...

  • Anonym (Undrar)

    Jag tycker dock många kvinnor verkar tycka att en man som andra kvinnor känner sig attraherad av blir mer intressant. Att reaktion är typ "åh han måste ha något speciellt eftersom så många andra är intresserade" och då kanske blir nyfikna. och tvärtom om en kvinna känner sig intresserad av en man som ingen annan är speciellt intresserad av. Reaktionen är inte typ "jag har upptäckt en okänd skatt" utan snare "hmm vad är det för fel på honom eftersom ingen annan vill ha han".

Svar på tråden Oattraktivt om en man har haft få sexpartners