• Malinea

    Cerazette - behöver hjälp och råd snarast! Vill bli gravid!

    Det är nämligen så att jag och min sambo planerar att skaffa barn. Har haft p-stav i fyra år som jag tog ut den 14/2, och fick därefter Cerazette som jag tog direkt, alltså samma dag jag tog ut p-staven. Har haft problem med den sista pstaven, därav valde jag att ta ut den + att vi vill skaffa barn. Hade nämligen blödningar hela tiden och humör svängningarna va hemska. Men nu när jag började med cerazette så hade jag ingen mens, utan fick nån blödning 4 dagar efter att jag börjat med dem. Slutade äta cerazette 20/2, hade då fortfarande blödning men som slutade dagen efter att jag hade slutat med cerazette. Alltså den 21/2. Har sedan dess även försökt bli med barn om man säger så..(haft sex) Sen igår(23/2) fick jag tillbaka min blödning, och den håller fortfarande i sig. Det jag undrar är om jag blöder pga att jag slutade med cerazette, eller om det är min mens. Eftersom jag har haft oregelbunden mens med pstav så vet jag ju inte vad som är mens och inte :( Vilket försvårar våran situation, för vi vill verkligen bli med barn nu. Började äta cerazette pga att jag väntade på en undersökning + kunna välja när jag ville sluta själv. Har även haft molvärk i nedre delen av magen, samt huvudvärk till och från. Känner mig nästan "tjock" i huvudet typ. Kan detta också vara biverkningar? Hoppas ni förstår vad jag menar, och förlåt för alla förvirrande datum. Snälla ge mig råd!!

  • Svar på tråden Cerazette - behöver hjälp och råd snarast! Vill bli gravid!
  • ymmmi

    När jag slutade med cerazett så tog det 3 månader som slutade i
    Missfall efter det ytligare 7 månader att bli gravid igen.

    Så se till iallafall att vänta tills du har haft en mena eller två innan du blir gravid.

    Det är troligen biverkningar.
    Jag kände mig gravid i över 2 månader efter att jag slutat med ont k magen oxh bröst mm

  • Malinea

    ymmmi: Men hur vet jag vad som är mens? Vad är de för blödningar jag har nu? Kommer oftast brunaktigt nu, ibland mer rosarött(förlåt) Är blödningarna också biverkningar? Åh, hatar att jag är så kass på detta. Känner mig inte gravid, de enda är att jag har molvärk och huvudvärk. Hur länge håller isåfall biverkningarna i? Det har ju ändå gått 4 dagar sen jag tog sista pillret. Är inte äldre än 20.

  • Malinea

    Har även varit mycket mer kissnödig sedan jag slutade med cerazetten. Kissar ett flertal gånger om dagen och får även gå upp på nätterna minst 2 ggr. Kan detta också vara biverkningar?

  • daxförnästa

    jag slutade med cerazette efter 6 veckor i november. fick starka gravid symtom efter och vätska i brösten. blödningarna har vart mycket oregelbundna sen dess med 8, 18, 34,27dagar emellan.mycket känningar från hormoner som är ur balans också. huvudvärk, svullen, ont i magen, ont i bröst mm. räkna med att de tar ett tag för dig nu. för cerazette har samma hormon som pstav.

  • daxförnästa

    vill du ändå bli gravid nu så kolla med ägglossningsstickor för att hitta dina fertila dagarde är nog oregelbundet ett tag.

  • Angela2012

    Hejsan. Jag slutade med cerazette 25 januari förra året och blev gravid samma dag, enligt uträkning när min dotter föddes. Jag hade då använt cerazette i 5år. Jag fick rosa aktiga blödningar några dagar efter sen började jag bli sur mot min sambo så då gjorde vi ett grav test och det plussade. Jag hoppas du får ett plus på Stickan snart :) lycka till

  • weeeiner

    Hej!
    Äter oxå cerzette, förra året i feb tog mina piller slut, jag fick då en liten blödning som jag inte vet om det var mens eller ej.. Fick sen senare i maj biverkningar så som mensliknandekänningar i magen, bröstvårtorna ändrades, jag mådde fruktansvärt illa morgon och kväll. Det visade sig att jag då var gravd i 4e veckan. Gjorde dessvärre abort i vecka 6, då sambon ville vänta. Efter de började jag äta cerazette igen. Ska nu sluta med dem i början på maj ihopp om att bli gravid igen.

    Hoppas att plusset snart kommer för dig! Glad 

  • weeeiner

    Jag börjar undra va det är för fel på mig.. Äter fortfarande cerazette (ska sluta om ca 3 veckor då dem tar slut.) Men i säkert 2-3 veckor har jag känt mig uppblåst i magen, mått illa vissa kvällar och mornar, haft en liten värk i magen, kissat oftare och även varit torr längre bak i munnen ner mot halsen.. Vad kan detta vara? Jag äter ju cerazette så gravid borde jag inte kunna vara.

Svar på tråden Cerazette - behöver hjälp och råd snarast! Vill bli gravid!