• ChristineGa

    Kan du klara dig i skogen ett par dar?

    Barnet kom precis hem efter att ha varit med morfar och pappa i skogen hela dagen, lärt sig tälja, fått lära sig att göra upp eld och bygga tält (eller vindskydd kanske det är) och så vidare. Mycket uppskattat! Men jag insåg ju själv att jag inte kan det här. Jag kan inte göra upp eld i skogen eller hantera en kniv som man ska. Jag har inte kunskapen, jag vet inte hur man kokar vatten eller ens var man ska sova. Hur är det meda andra här på forat? Skulle ni klara av att bo "ute i skogen" i ett par dar själva?  

  • Svar på tråden Kan du klara dig i skogen ett par dar?
  • Yas

    Jag skulle dö, kall och hungrig och rädd för alla småkryp...
    Ingen överlevnads chans för migDöd 

  • LinneaJosie

    Inga problem. Är drillad i att klara mig utan bekvämligheter och har provat att både bo i skogen och bygga min egen bivack.

  • fortsätt paddla

    Veckor:)
    Fick hänga väldigt mycket i norrlandskog som barn. På möjliga och omöjliga sätt.

  • LinneaJosie
    LinneaJosie skrev 2013-02-26 20:12:50 följande:
    Inga problem. Är drillad i att klara mig utan bekvämligheter och har provat att både bo i skogen och bygga min egen bivack.

    Kan ju tillägga att jag dock skulle gråta mig till sömns av rädsla för spindlarna.
  • fortsätt paddla

    Tändare( tändstickor) och kniv får vi ha + varma kläder * sätter spelregler*

  • Yas
    LinneaJosie skrev 2013-02-26 20:15:18 följande:

    Kan ju tillägga att jag dock skulle gråta mig till sömns av rädsla för spindlarna.

    Hu, jag får rysningar bara av tanken.
Svar på tråden Kan du klara dig i skogen ett par dar?