• Agnes 346

    Har du koll på sveriges hundraser?

    I det här quizet så får du se hur bra du egentligen är på sveriges hundraser...


    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Har du koll på sveriges hundraser?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Inte särskilt bra koll men klarade testet i alla fall. Lite väl enkelt.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Singoallaa

    Irländska varghunden anses också vara världens största hundras.

  • Agnes 346
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-06 19:20:40 följande:
    Inte särskilt bra koll men klarade testet i alla fall. Lite väl enkelt.
    Jag förstår vad du menar! tanken var frn början att det skulle vara bilder till varje fråga där man skulle säga vilken hundras det var, men hittade ingen sådan funktion och då fick det bli ett enklare test istället Flört
  • Agnes 346
    Singoallaa skrev 2013-03-06 19:20:55 följande:
    Irländska varghunden anses också vara världens största hundras.
    Ja, men när jag leta efter rätt svar på internet så stog det att världens största hundras var en Grand dianos Skrattande
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Singoallaa skrev 2013-03-06 19:20:55 följande:
    Irländska varghunden anses också vara världens största hundras.
    Högsta möjligen. Men största borde rimligen gå till någon av de höga och riktigt tunga hundarna, ovarchka exempelvis. Eller St. Bernard.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Singoallaa
    Agnes 346 skrev 2013-03-06 19:25:41 följande:
    Ja, men när jag leta efter rätt svar på internet så stog det att världens största hundras var en Grand dianos 

    Ja, de två raserna brukar tävla om just den titeln, världsrekordet i mankhöjd, och går om varandra titt som tätt!
  • Singoallaa
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-06 19:28:35 följande:
    Högsta möjligen. Men största borde rimligen gå till någon av de höga och riktigt tunga hundarna, ovarchka exempelvis. Eller St. Bernard.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

    Ja frågan i ts gäller världens högsta hundras. Menar inte att den ena är rättare än den andra då de ligger och nosar på samma rekordmått och går om varandra :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Singoallaa skrev 2013-03-06 19:33:28 följande:

    Ja frågan i ts gäller världens högsta hundras. Menar inte att den ena är rättare än den andra då de ligger och nosar på samma rekordmått och går om varandra :)
    Jo, de gör ju det. Nu är det nog en grand danois som ligger högst.

    Min poäng var dock att du skrev "störst" och jag kan inte riktigt se att irländsk varghund kan sägas vara den största hundrasen lika lite som giraffen är det högsta landlevande däggdjuret.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Apopan

    Jag trodde det skulle handla om våra svenska hundraser, men det var ju bara ett litet lätt quiz om hundar i allmänhet med tvivelaktiga riktiga resultat... Är det verkligen st. Bernardshund som är den tyngsta rasen t.ex? Är det inte bara en jättefet insivid av den rasen då? :P


  • Singoallaa
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-06 19:34:49 följande:
    Jo, de gör ju det. Nu är det nog en grand danois som ligger högst. Min poäng var dock att du skrev "störst" och jag kan inte riktigt se att irländsk varghund kan sägas vara den största hundrasen lika lite som giraffen är det högsta landlevande däggdjuret.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

    Jaha jag ser det nu, haha var fick jag det ifrån? Ja jag menade självklart högsta, skrev lite snabbt. Sorry för det.
Svar på tråden Har du koll på sveriges hundraser?