• Sara 426

    Inga vänner

    jag har alltid haft få vänner, men vi har alltid varit en "grupp" som alltid umgicks, så de kändes som man hade allt man behövde, med tiden växte en del av oss i gruppen i från varann, jag hade dock min bästa vän sen barndomen kvar.
    jag börja gymnasiet och fick vänner där.
    sen vid 19 års ålder blev jag gravid, och min (som jag trodde) bästa och närmsta vän sen 14 år tillbaka tyckte jag var självisk och en stor egoist för jag blev gravid istället för att festa med henne..så vår kontakt blev genast mycket glesare, när barnen var komna till världen kom jag på henne med att ha stulit 700:- från mina nyfödda barns sparbössa. så där bröt vi kontakten helt!
    de vänner jag skaffade i gymnasiet, har glidit längre och längre bort, de har sina respektive samt att de alla umgås och har kul (de har inga barn) och verkar inte ha kontakt med mig då de bara snäst av sig eller inte svarat när man ringt.
    har sedan en vän som har hjälpt mig otroligt mycket med barnkläder mm, hon sluta ta kontakt med mig när jag blev tillsammans med barnens pappa igen och sa att jag inte visa tacksamhet (genom att hjälpa henne i hennes affär 8 mil härifrån)  men varje gång jag frågat om jag ska komma och hjälpa henne har hon sagt att där är andra som ska hjälpa till så jag inte behövt komma.. så henne har jag inte heller kontakt med..
    sen har jag endast en barndomsvän till, vi står inte varandra speciellt nära men när vi träffas har vi väldigt kul, vi har dock inte träffats på ett tag då hennes sambo dog hastigt av en hjärnblödning i den 
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-07 00:26
    15 januari 13.
    så jag är hemma med min sambo varenda dag!
    jag SAKNAR vänner! jag saknar att ha KUL!
    är det mig det är fel på ?
    hur får man vänner i vuxen ålder ?

  • Svar på tråden Inga vänner
  • twinkies

    är du med i mammagrupp? Annars finns öppna förskola som kan ha andra mammor i samma sits. Eller varför inte prata med andra mammor i lekparken etc.? Bjuda hem dagisbarn med föräldrar kanske? Själv tycker jag att det är lätt att hitta nya vänner när man har små barn. Det är bara att våga prata och bjuda hem andra.

    Lycka till! 

  • cottongrass

    Känner igen det där. Jag har många bekanta men inga nära vänner. Tröstar mig med att allt går i perioder. Just nu är det lite hektiskt med småbarn och vännerna är också upptagna med sitt, med eller utan barn. Men ibland saknar man någon som frågar hur det är, och vill höra svaret.

  • Sara 426

    ja.. jag tycker det är väldigt tråkigt !
    kan bli väldigt nere ibland, speciellt när födelsedagen närmar sig eller sommaren, nyår mm.
    När jag vill göra så mycket men har ingen att göra det med =/ 
    tycker även det är hemskt att veta att om jag inte fått barn, hade jag haft alla "vänner" kvar..
    jag har inte varit med i någon mamma grupp pga att jag fick tvillingar och kände att det inte var samma sak, jag kände att jag inte hade något gemensamt med dom eftersom jag fick tvillingar och de enlingar.. de förstod inte mig och jag inte dom..


    cottongrass skrev 2013-03-18 21:41:05 följande:
    Känner igen det där. Jag har många bekanta men inga nära vänner. Tröstar mig med att allt går i perioder. Just nu är det lite hektiskt med småbarn och vännerna är också upptagna med sitt, med eller utan barn. Men ibland saknar man någon som frågar hur det är, och vill höra svaret.

     
Svar på tråden Inga vänner