• Miinih

    Tvingades till aborter...

    Klanka ner hur mycket ni vill, men jag ångrar båda mina aborter och jag blev tvingad till dom. Jag var 17 år gammal när jag gjorde ett grav test på um i början på okt 2010 som visade positivt. Jag gjorde abort efter massa tvång och hot i vecka 9.. 5 dagar efter att jag hade fyllt 18 förlorade jag min lilla i medicinsk abort efter mer än 5 timmars kramper.. Jag var så drogad av smärtstillande att jag skrattade när jag såg fostret ligga i bindan och jag kastade h*n i soptunnan.. (Observera att jag mår dåligt av att komma ihåg detta idag och fortfarande sörjer..) 7 månader senare med samma kille blir jag gravid igen, denna gång köper jag ett test och testar mig, starkt positivt, bröt ihop och skrek, fick inte fram några ord när jag gick till um och bad om att få testa om mig, fick testa om mig, denna gång oxå starkt positivt, har testet kvar hemma, ringde dåvarande killen och visade honom båda testen. Vi pratade och bråkade och till slut kom vi överens om att behålla barnet. Ett tag senare ville han inte ha kvar barnet och jag bröt ihop, var såpass knäckt då att jag bokade tid för ultraljud, var i vecka 11 då när jag frågade om jag fick se, dom gick motvilligt med på att visa, och i vecka 11 fick jag se min bebis på Ul. Jag kände hur dom rörde runt med ultraljudsgrejen i mig och visade och sa att allt såg bra ut trots att jag hade både rökt och druckit, men jag hamna i sån chock att jag upprepade bara gång på gång att det inte var mitt barn och att jag inte var gravid och att dom bara ljög för mig. Min kompis som var med mig och såg min bebis på UL frågade när vi kom ut från sjukhuset om jag var helt säker på att jag ville ta bort det. Jag ångrade mig och bestämde mig för att behålla barnet oavsett vad killen sa.. Två veckor senare, dumpar han mig och då var jag i vecka 13 och jag tog bort barnet i köping via kirurgisk abort i en sista chans att rädda förhållandet, då han hotade med att dumpa mig om jag inte gjorde abort. Två dagar efter att han dumpat mig åker jag storgråtandes till Köping och tar bort mitt lilla liv.. Båda barnen blev jag tvingad till att ta bort.. Än idag ser jag barnen framför mig, och jag mår fortf lika dåligt. Detta är min historia, med detta vill jag att andra kvinnor ska få modet att säga ifrån, chansen jag aldrig fick.

  • Svar på tråden Tvingades till aborter...
  • Miinih
    Queenie70 skrev 2013-03-15 22:58:14 följande:
    På vilket sätt hotades du?

    Han hotade med att dumpa mig, berätta för mina föräldrar som då inte visste något, att han skulle dra med mig till läkaren och själv boka tid... Hade ingen egen vilja när det kom till mina graviditeter.. Han bestämde allt...
  • Queenie70
    Miinih skrev 2013-03-15 23:03:46 följande:
    Han hotade med att dumpa mig, berätta för mina föräldrar som då inte visste något, att han skulle dra med mig till läkaren och själv boka tid... Hade ingen egen vilja när det kom till mina graviditeter.. Han bestämde allt...



    Ok, du blev alltså inte tvingad på riktigt utan du valde din kille före dina graviditeter. Inget fel med det , men tvång är det givetvis inte tal om, utan ett val du gjorde.
  • Miinih
    Queenie70 skrev 2013-03-15 23:11:33 följande:



    Ok, du blev alltså inte tvingad på riktigt utan du valde din kille före dina graviditeter. Inget fel med det , men tvång är det givetvis inte tal om, utan ett val du gjorde.

    Nja, jag valde graviditeterna före, hade jag valt killen före hade jag aldrig gått så långt som till v.13 andra gången bara för att jag krigade om att få behålla min andra..
    Hade jag valt killen före, hade jag väl gjort abort så fort jag fick reda på att jag var gravid.. 
  • Miinih
    Miinih skrev 2013-03-15 23:15:48 följande:

    Nja, jag valde graviditeterna före, hade jag valt killen före hade jag aldrig gått så långt som till v.13 andra gången bara för att jag krigade om att få behålla min andra..
    Hade jag valt killen före, hade jag väl gjort abort så fort jag fick reda på att jag var gravid.. 

    Och sen första gången så tvingade han mig till sjukhuset, han praktiskt taget släpade dit mig mot min vilja. ...
  • Queenie70
    Miinih skrev 2013-03-15 23:17:31 följande:
    Och sen första gången så tvingade han mig till sjukhuset, han praktiskt taget släpade dit mig mot min vilja. ...



    Fast du hade väl inne på sjukhus kunnat välja att ej genomföra aborten, och om han hotade dig med våld ringa polisen. Att nån blir väldigt arg genom att du inte gör abort är ändå inte samma sak som att bli tvingad. Tvingade han dig att avstå ifrån preventivmedel också?

    Jag är absolut ingen abortmotstånadare utan tycker abort är en bra sak. Däremot anser jag att man måste ta ansvar för de aborter man gör. Man kan inte skylla på att man blev tvingad för att killen inte ville ha barn, för att mamma kanske skulle bli arg eller för att man inte ville bli ensamstående etc.
  • Gspot
    Miinih skrev 2013-03-15 23:17:31 följande:
    Och sen första gången så tvingade han mig till sjukhuset, han praktiskt taget släpade dit mig mot min vilja. ...

    Miinih skrev 2013-03-15 23:17:31 följande:
    Och sen första gången så tvingade han mig till sjukhuset, han praktiskt taget släpade dit mig mot min vilja. ...

    Varför skyddade du dig inte efter första gången han "tvingade" dig till abort?
  • Miinih
    Gspot skrev 2013-03-15 23:22:56 följande:
    Att man ens får göra abort i vecka 13!!! Sorry men jag blir bara arg.

    Dom ville inte göra abort på mig först utan nekade mig just eftersom att jag var i vecka 13, och då blev jag lättad, men sen ändrade dom sig.
  • Miinih
    Gspot skrev 2013-03-15 23:24:50 följande:


    Varför skyddade du dig inte efter första gången han "tvingade" dig till abort?

    Gått på p-piller hela jävla tiden.
  • Queenie70
    Miinih skrev 2013-03-15 23:25:53 följande:
    Dom ville inte göra abort på mig först utan nekade mig just eftersom att jag var i vecka 13, och då blev jag lättad, men sen ändrade dom sig.



    Vilka fabuleringar. Det är fri abort i vecka 13 så varförcskulle de ens tala om att neka dig?
  • Selfish Geene

    tråkigt att du mår dåligt men jag tycker inte att det verkar som att du är i något skick att bli förälder, att göra abort var förmodligen det klokaste besluten du kunde ta 

  • Jeffaaan

    Du är töntig, ingen tvingade dig till att göra abort för de bestämmer du helt själv. Och att din pojkvän slet med dig till sjukhuset tror jag knappast på heller faktiskt.. Om du ville behålla barnet, då hade du gjort det!

    Jag gjorde själv abort för 4månader sedan i v 14 och fick en miniförlossning, jag bestämmde själv. Min kille hade ingen talan tyckte jag.. Ibörjan blev jag glad att jag var gravid, men ju längre jag gick ju mera ångrade jag mig!

  • Honungssmulan

    Är man mogen nog att ha sex är man mogen nog att ta asvaret. Det är jättetråkigt att ditt ex verkar ha varit en manipulerande skithög och att du upplever att du kände dig tvingad, men till syvende och sist var det ditt personliga val och ingen på sjukhuset hade gjort aborten på dig om de trott du gjorde den mot din vilja.

    Du gjorde ett val men i efterand så skyddar du ditt psyke och lägger över allt ansvar på skitstöveln till kille. 

    Jag rekomenderar att du tar kontakt med psyk för att bearbeta detta istället för på familjeliv.  

  • Shamall

    Jag vill inte försvara någon. Men jag förstår båda aspekterna.
    Jag hoppas idag att du inte är tillsammans, eller på något vis har ett sexuellt umgänge med killen i fråga. Det vi inte får glömma är att hot kan vara både fysiskt & psykiskt.
    Är man ordentligt kontrollerad av någon, och kan styras så pass att man väljer förhållande framför ("önskat") barn så mår man antagligen inte bra, och man är definitivt inte redo att bli förälder och inte heller att ta hand om sig själv som en myndig, vuxen människa då man inte kan ansvara över att ens val i längden kommer att vara hälsosamma.

    Jag förstår om du idag mår otroligt dåligt över situationen då det verkar som att du insett vad som egentligen pågick.

    Gör dig själv en tjänst, Var ledsen om du känner dig ledsen. Men gräv inte ner dig i det. Gå vidare och skaffa dig det liv och den säkerhet i dig själv som du vet att du hade velat ge dina barn, en dag kommer nog när du står redo för ett barn igen. 

Svar på tråden Tvingades till aborter...