• daax

    tips på bra böcker till barn som vänta syskon

    Vill har tips på bra böcker som man kan läsa för att förbereda för syskonet att dom ska syskon Solig , ålder är 3 år. 

  • Svar på tråden tips på bra böcker till barn som vänta syskon
  • daimstrut

    Hej lillebror! Minns inte författaren. Autentiska bilder. Kanske lite enkel för en treåring dock men väldigt kul att få se gult bebisbajs på bild Brukar uppskattas i den åldern.

  • k girl

    Vems bebis, Stina Wirsen
    Hallå därinne, Ulf Stark och Stina Wirsen

    Min son älskade Busiga Bebben kommer hem, även om den var lite för svår för honom. För en treåring passar den nog jättebra.

  • Höghus

    Vi läste Astrid Lindgrens "Jag vill också ha ett syskon" många gånger när vi väntade på lillebror.

  • brokig

    Vår son har inte blivit storebror än (BF igår) men vi har nog plöjt de flesta och de jag gillat bäst är:

    Snart har vi en baby av Gunilla Hansson
    Tar upp tiden från graviditet till att lillasyster blivit en drygt halvår. Här får vi både följa hur mamma blir tjockare, frågor kring hur bebisen har det i magen till att mamma och pappa åker till bb och att lillasyster kommer hem och påverkar livet hemma.

    Nejlika och lilla lilla syster av Hanna Zetterberg Struwe
    Börjar med attlillasyster redan är född och hur det påverkar vardagen hemma. Mycket kring att man inte får göra allt med lillasyster och tänkvärda förberedelser för oss föräldrar kring hur man kan förebygga att bara säga NEJ till det äldre barnet.

Svar på tråden tips på bra böcker till barn som vänta syskon