• Tintene

    Brukar du smittas när ditt barn är magsjuk?

    Har en 2,5 åring på dagis o nu går det magsjuka för tredje gången denna vinter.... Otroligt jobbigt för mig som har ordentlig kräkfobi. Peppar peppar ta i trä så har både jag o sambon klarat oss med lättare magbesvär de tidigare 2 gångerna. När jag pratat med andra föräldrar verkar de som om många vuxna klarar sig bättre än barnen.... Vågar inte hoppas att det ska bli så även denna vända ... Hur har d varit för er??


  • Svar på tråden Brukar du smittas när ditt barn är magsjuk?
  • Tintene

    Blir du kräksjuk då oftast eller händer det att du klarar dig med illamående och/ eller lös mage ?

  • skogsvitter
    Tintene skrev 2013-03-18 17:35:56 följande:
    Blir du kräksjuk då oftast eller händer det att du klarar dig med illamående och/ eller lös mage ?
    Ofta är det kräkningar men det har hänt att jag bara haft diarré också, väldigt olika. Sist kräktes jag en enda gång på morgonen, hade lite diarré och sen var det över. Värre är ju om man råkar få vinterkräksjukan, då ligger man ju i flera dagar och kräks som en gris, fy fan!
  • skogsvitter

    Kan säga att innan jag fick barn kan jag inte ens minnas när jag kräktes sist, typ nån gång när jag var liten. Men nu sker det flera ggr per säsong, som sagt.. sjukt drygt

  • mandelblomma

    nix verkar vara i det närmaste immun efter år i vården Solig

  • Natulcien

    Vår son som snart är 2,5 år har bara varit kräksjuk en gång, och då fick jag en light-variant; kräktes en gång och sen inget mer. Ingen diarré. Sambon blev dessvärre sjukare och kräktes en hel natt...

  • Tintene

    usch då..... stackars er .. jag som hoppades få höra mååååånga fall där man inte behövt spy. Blä!

  • anyXX

    Peppar peppar.. Så har jag inte haft magsjuka en enda gång när barnen haft det. De är fem resp tre och har väl haft det någon gång per säsong. Lite dålig i magen ja, men inget kränkande. Min man har dock fått det ett par ggr. Han har kräkfobi men det har blivit bättre eftersom han har varit tvungen att utsättas för både att kräkas själv och att barnen kräkts.


    flicka 2008 & pojke 2010
  • Mercurialis

    Om det är vinterkräksjuka brukar jag bli smittad. Om det är annan magsjuka brukar jag klara mig.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Brukar du smittas när ditt barn är magsjuk?