• tusenliljor

    Gravid efter insemination

    Hej alla ni där ute som gjort insemination, Jag gjorde min första idag och hoppas verkligen att det tagit sig. Har haft ont runt om livmodern och äggledarna under eftermiddagen och jag brukar alltid känna min ägglossning. Några som har erfarenheter att dela med sig?? :)

  • Svar på tråden Gravid efter insemination
  • Ljusskimmer

    Vi har också gjort insemination idag och hoppas på plus. Första gången för oss också:)

  • Ljusskimmer

    Vi gjorde våran i örebro :) så nu är de bara 14 dagars väntan. Känns som en evighet!

  • tusenliljor

    ha hur känner du dig? Igår hade jag ganska ont i magen men var säkert ägglossningen. Men jag mådde också ovanligt illa. Men det känns ju väldigt tidigt för att få tecken redan.

  • Ljusskimmer

    Det är min fru som inseminerades :) så jag känner inget haha. Men hon känner sig som vanligt, vi har väntat på spontan mens och spontan ägglossning och sen fick vi en spruta för att ägglossning skulle hinna ske på lördagen då de har stängt på söndagar. Frugan kände sig trött igår dock men annars inget, nu får vi bara hoppas båda två att vi båda får plus! Men va jag har hört är det inte så stor chans på första försöket? men hopppas kan man alltid :) 

  • tusenliljor

    sen tror jag det beror mkt på förutsättning, det vill säga hur passagen i äggledarna är och att mna har ägglossning när spermierna sprutas in. Men som sagt man vet ju aldrig. skönt att man har fler försök på sig. Jag känner alltid av min ägglossning och sedan inseminationen igår så har jag känt att något har hänt. Min instinkt säger så iaf men sen vet man ju itne om det bara e falska förhoppningar.

  • Ljusskimmer

    Vi får hoppas på det bästa. För två månader sen gjorde vi äggledarspolning så passagen ska vara fri :) vi får hålla tummarna åt varandra:)

  • Dgbg
    tusenliljor skrev 2013-03-23 17:56:52 följande:
    Hej alla ni där ute som gjort insemination, Jag gjorde min första idag och hoppas verkligen att det tagit sig. Har haft ont runt om livmodern och äggledarna under eftermiddagen och jag brukar alltid känna min ägglossning. Några som har erfarenheter att dela med sig?? :)

    tusenliljor skrev 2013-03-23 17:56:52 följande:
    Hej alla ni där ute som gjort insemination, Jag gjorde min första idag och hoppas verkligen att det tagit sig. Har haft ont runt om livmodern och äggledarna under eftermiddagen och jag brukar alltid känna min ägglossning. Några som har erfarenheter att dela med sig?? :)

    Hej, jag har gjort två försök. Försök 1: massor av symptom, ömma bröst, svimfärdig, trött, illamående, känningar i äggstockarna - sken gravid - negativt. Försök 2: kände ingenting, svällda och ömma bröst, ökad törst - positivt! Gravid!! Nu i v.6 och känner fortf. ingenting. Lycka till! Mina tips: Försök att inte stressa och vara nervös Lev som vanligt Träna men max 80 % Njut av din käresta Fyll dagarna med aktiviteter så att du inte tänker och känner för mkt Gör försöken till en mysig upplevelse, vi tog in på hotell, åt goda middagar och rådde om varandra. Kramas mycket Dra ner på kaffe, cola, mörkchoklad Maxa med frukt och grönt
Svar på tråden Gravid efter insemination