• Anonym (Vet inte vad..)

    Kan jag vara asexuell? Vad är fel :(

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas någon kanske har något tips eller något att säga. Jag vet inte om det kanske är så att jag är asexuell? Jag är ung och så less på att inte vilja! Jag förstår inte varför. Jag har verkligen inget intresse, saknar verkligen inte sex alls. För mig har det alltid varit så. När jag träffar någon ny är det nytt och spännande, så fort det avtar så avtar min lust. Nu är jag gift och vi har ett barn, så det går inte att ha det såhär. För våran relation och familjs skull så måste vi kunna vara intima. Det finns inget mer jag kan prova känns det som, det fungerar inte att "köpa någon rolig leksak" när sex mest känns snuskigt för mig och jobbigt. Känner bara art jag orkar inte, får klaustrofobi bara av att hångla. Vet inte vad som är fel på mig.. Nu har vi som sagt ett barn som även är under ett år så jag kan inte längre ta hjälp av mediciner som varit sista hoppet fram tills graviditeten och min stackars man har nu verkat ställa om sig, han säger att han bryr sig inte längre, att vi inte har sex längre och så är det med livet. Tycker det låter fruktansvärt sorgligt.. När jag tänker på honom på dagen så vill jag verkligen ha honom, vill känna den där attraktionen jag minns, jag känner den nä jag tänker på honom. Men när han väl kommer hem så försvinner den på en gång, försöker be honom att försöka lite att vara på ett speciellt sätt ibland, så som jag gillar, men eftersom han inte bryr sig så mycket längre så orkar han inte, han tycker det är för mycket jobb. Ä jag asexuell? Är det därför jag alltid har sånt problem? Finns det inget botemedel? Det måste gå och fixa på något vis. Såhär ska det inte vara. Det skapar en sån klyfta, märker det i vardagen. Vi tar inte på varandra på samma sätt, pussarna skulle lika bra kunnat vara mellan två familjemedlemmar. Eller två vänner. Samtidigt är vi väldigt mysiga och står varandra nära så tycker inte vi har en bästa vänner relation men inte långt ifrån. Usch, är bara så ledsen. Och har ingen att prata med :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-24 17:43
    Förlåt för gröten, skriver från plattan :(

  • Svar på tråden Kan jag vara asexuell? Vad är fel :(
  • airam
    Anonym (Vet inte vad..) skrev 2013-03-24 17:42:37 följande:
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas någon kanske har något tips eller något att säga. Jag vet inte om det kanske är så att jag är asexuell? Jag är ung och så less på att inte vilja! Jag förstår inte varför. Jag har verkligen inget intresse, saknar verkligen inte sex alls. För mig har det alltid varit så. När jag träffar någon ny är det nytt och spännande, så fort det avtar så avtar min lust. Nu är jag gift och vi har ett barn, så det går inte att ha det såhär. För våran relation och familjs skull så måste vi kunna vara intima. Det finns inget mer jag kan prova känns det som, det fungerar inte att "köpa någon rolig leksak" när sex mest känns snuskigt för mig och jobbigt. Känner bara art jag orkar inte, får klaustrofobi bara av att hångla. Vet inte vad som är fel på mig.. Nu har vi som sagt ett barn som även är under ett år så jag kan inte längre ta hjälp av mediciner som varit sista hoppet fram tills graviditeten och min stackars man har nu verkat ställa om sig, han säger att han bryr sig inte längre, att vi inte har sex längre och så är det med livet. Tycker det låter fruktansvärt sorgligt.. När jag tänker på honom på dagen så vill jag verkligen ha honom, vill känna den där attraktionen jag minns, jag känner den nä jag tänker på honom. Men när han väl kommer hem så försvinner den på en gång, försöker be honom att försöka lite att vara på ett speciellt sätt ibland, så som jag gillar, men eftersom han inte bryr sig så mycket längre så orkar han inte, han tycker det är för mycket jobb. Ä jag asexuell? Är det därför jag alltid har sånt problem? Finns det inget botemedel? Det måste gå och fixa på något vis. Såhär ska det inte vara. Det skapar en sån klyfta, märker det i vardagen. Vi tar inte på varandra på samma sätt, pussarna skulle lika bra kunnat vara mellan två familjemedlemmar. Eller två vänner. Samtidigt är vi väldigt mysiga och står varandra nära så tycker inte vi har en bästa vänner relation men inte långt ifrån. Usch, är bara så ledsen. Och har ingen att prata med :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-24 17:43
    Förlåt för gröten, skriver från plattan :(
    hej jag kan bara säga att du är absolut inte ensam om att att känna tänka såhär, jag har väl haft typ liknande problem som du, jag har också alltid varit sån i förhållanden att det har varit mycke sex i början och sen när förhållandet har blivit " vardag" så har lusten avtagit hur mycke som helst, jag tror att det är så som vi är men en sak är säker att vill man ha partnern kvar så krävs det en hel del jobb så att säga, jag är inte så ung men inte gammal heller, och i det förhållande jag nu har sen typ 7 år tillbaka så har jag tagit kontakt med kommunens familjerådgivare och vi har varit där många gånger under en längre tid, och vi har en 3 årig dotter ihop. de här problemen började långt innan hon föddes, men risken är att han kommer att tröttna, så det kan göra är att sätta dej ner och riktigt tänka efter hur viktigt det här förhållandet är för dej, om det viktigt- ja då måste du börja nånstans och varför inte som jag gjorde. de är helt otroligt duktiga på familjerådgivningen och tänk efter vilka går  INTE  i nån slags terapi !!!!  inte många och numera är det verkligen inget skämmigt. . och känner ni inte att den ni träffar känns helt rätt ja då är det bara att byta. jag vet att du kanske känner dej rädd inför det, det gjorde jag med men jag ångrar inte det för en enda sekund. vi börjar så sakteliga hitta tillbaka till ett sexliv överhuvutaget, för om du tänker på sex ja då kanske iallafall tanken på det inte är alldeles för jävligt, jag menar man tillfredställer ju sej själv, du gör det du också kanske?? ja och då finns det ju där nånstans iallafall. jag har gett mej fan på att fixa till det här men de har tagit flera år iallafall för mej. hoppas din partner är vilig att gå med dit, annars blir det jättesvårt tror jag. du kanske väljer att gå själv först, det är upp till var och en, men att ni båda  så småningom ska gå tillsammans ja det är a och o,eftersom det är med honom du lever. hoppas nu att du fick nån slags hjälp på vägen, kram mia
  • Anonym

    Du som går hos familjerådgivning,kan det vara andra saker som spelar in om  kvinnan inte har  lust ?  Vad tycker de?

  • airam
    Anonym skrev 2013-03-24 19:28:00 följande:
    Du som går hos familjerådgivning,kan det vara andra saker som spelar in om  kvinnan inte har  lust ?  Vad tycker de?

    det är ju mycke individuellt , från person till person
  • Asexuell Kille

    Möjligt att du har rätt.
    Du är kanske kort och gott - asexuell.
    Det är jag.
    Gör själv ingen stor grej av det.


    Enligt Wikipedia är ca 1% av alla människor, asexuella (hur man nu kommit fram till denna siffra...?)
    Då borde vi vara typ 90 000 personer, bara i Sverige.   

    /Robban

         

  • Anonym (Vet inte vad..)

    Hej alla! Ber om ursäkt för sent svar, det har varit mycket. Jag är absolut inte emot terapi, alla borde gå i terapi är min åsikt, undrar hur det skulle fungera dock? Kan det lösa det här problemet? . Asexuell kille - Kan du inte berätta lite mer? Är du ointresserad hela tiden? För jag är intresserad i början av en ny relation :(

  • JCMPartille

    Jag känner likadant... eller så tar jag bara en "paus"- tänker på mig själv. Just nubär jag sjukskriven... Lever med min dotter som jag har på heltid... Ska fokusera på mig själv och henne... Men jag saknar kärlek, att ge och få från någon....

  • Anonym (Nekrofil)

    Grattis ni svarar i en fem år gammal tråd...

  • Fjäril Vingad
    Anonym (Nekrofil) skrev 2018-04-25 20:22:29 följande:

    Grattis ni svarar i en fem år gammal tråd...


    Men oj! Världen går under nu tror jag! För hen var ju säkert den enda ev asexuella människan i världen som hade frågor. Kan ju aaaldrig vara aktuellt nu.
  • Anonym (Vet inte vad..)

    Jag blev ?botad? när jag fick återställt järn och d-vitamin värde. Nu vill jag oftast ha sex av mig själv på ett ?vanligt sätt?.

Svar på tråden Kan jag vara asexuell? Vad är fel :(