• Cadencee

    Vad ska man köpa i doppresent?

    Min bästa kompis fick barn nu i februari och jag vet om att det inom en snar framtid vankas barndop. Jag undrar vad man kan köpa i present? Jag och sambon vill helst inte köpa något som är "vanligt" att man köper, alltså typ sådant som alla köper som present på dop. Vi har tänkt oss en prislapp på ca max 300:- men vet inte riktigt vad vi ska köpa. Det är en liten flicka som ska döpas :)

  • Svar på tråden Vad ska man köpa i doppresent?
  • Zazou

    Jag längtar tills någon ska döpas så jag kan ge en personlig sagobok i gåva. Tycker det är så fint. Vet inte riktigt vad de kallas men sagan handlar om barnet och deras kompisar/föräldrar. Man skriver alltså in de namn man vill att sagan ska handla om när man beställer den. Ett tips bara!

  • Cadencee
    Zazou skrev 2013-03-26 17:22:14 följande:
    Jag längtar tills någon ska döpas så jag kan ge en personlig sagobok i gåva. Tycker det är så fint. Vet inte riktigt vad de kallas men sagan handlar om barnet och deras kompisar/föräldrar. Man skriver alltså in de namn man vill att sagan ska handla om när man beställer den. Ett tips bara!
    hmm, det där lät lite spännande :P tack för tips!
  • peach83

    När sonen döptes förra året fick han bl.a. flera fina Brioleksaker, allt från tågbanan till olika dragleksaker och bilar. Otroligt nog var det inga dubletter. Det uppskattade vi mycket, han har roligt med dem nu och de håller länge och är roliga att spara.

  • Nyfiken gul

    dottern på 18 år fick en fin stol. En egen stol i trä som var fint kurbitsmålad och så hade snickaren målat hennes namn och födelsedag+ dopdatum på stolen.

    den var beställd hos en snickare.

    idag har den vandrat runt bland alla syskon och "ägs" nu av 5-åringen men när dottern flyttar hemifrån får hon den givetvis med sig.

     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Erki

    Sonen fick en namnpall. En pall med hans nanm som stora pusselbitar på ovansidan. Kostar kanske lite mer än 300 inkl frakt men den kommer kunna följa med hela livet.

  • deddan

    Sist vi var på dop köpte vi en typ av gipstavla, eller hur man nu ska beskriva det..

    Det var ett set med två tavlor där man skulle "gjuta av" barnets hand och fot. Sen blev det då en fin tavla med barnets hand och fotavtryck. Hoppas du förstår vad jag menar haha :P men vi tyckte det var en rolig och inte så vanlig sak att ge! :)

  • Cadencee

    deddan: ja jag vet vad du menar :P det var också ett bra tips!

  • underbaraSt

    Det finns ett gosedjur man kan köpa som man värmer i mikron, som en vetekudde typ. Den blir varm och håller sig varm länge. Perfekt att kunna lägga i vagnen tex. Tror det finns på coolstuff.se om de inte har slutat sälja dem,

    Själv har jag varit lite kreativ och gjort en tavla av pärlor som jag ska ge till min blivande gudson på hans dopdag. Kallas för photopearls. Man matar in en riktig bild i ett program som omvandlar bilden till pärlor och sen lägger man dem efter mallen man får ut. Blir precis som ett riktigt fotografi fast av pärlor. Går att beställa hem ett sånt set på hobbyaffärer. Jag har gjort en på bebisen som ska få den och så ska jag rama in den. Blir väldigt roligt och speciellt att få ge bort och det är inte så svårt heller, bara man har lite tid så :)

  • FridaKarin

    Denna personliga namn filt köper jag alltid till mina vänner som får barn .. Det är tradition nu, och alla älskar den..

    Det är jag och en vän som lägger ihop för den kostar 600 kr..

    kan du lägga ihop med någon så är det helt underbar, din vän kommer inte bli besviken!

    babyfiltar.com/personlig-babyfilt/

Svar på tråden Vad ska man köpa i doppresent?